Ligesom i romanen så er det humoren, der gør at man kan holde elendigheden ud. Særlig Maria-kapitlet leverer mange sjove øjeblikke, ikke mindst Asgers ynkelige forsøg på at blive tatovør, ved at øve sig på en flæskesteg.

“Nordkraft” er en rå, underholdende og energisk film. Det er ikke en stor film, men mindre kan også gøre det. I selskab med Maria, Allan og Steso er det absolut værd at slentre en tur ned af Aalborgs skæve gader.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-fiemie 19 år siden

jeg har ikke læst bogen men blev skuffet over filmen den var jo dødkedelig,men hvis den kan få unge til at se hvilket spild af livet det er at komme ind i det miljø så fint nok.... skuespillerne er da gode nok MEN spild af penge og tid
Gravatar

#12 filmz-Bruce 19 år siden

En ok film, men ikke noget over the top. Gode præstationer af et amatør cast, men synes ikke lige der tilføres noget forfriskende til genren, andet end filmen er indspillet i Aalborg.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 dolphinfriendly 19 år siden

Jeg syntes faktisk den var ok, til trods for at ha' tyvestjålet en del elementer fra "Requiem for a Dream".

Gravatar

#14 dolphinfriendly 19 år siden

#1 Noget helt andet - nu var jeg lige inde at lure på din DVD samling (impressive btw) og så at du har "Oldboy". Jeg har læst meget om den - er den så fed, at det kunne svare sig at købe den?


Gravatar

#15 filmz-Bruce 19 år siden

#14 Ved godt jeg ikke er #1, men du kan roligt koebe Oldboy. Det er den bedste film du aldrig har set :-) Med 8.5 paa IMDB saa gaar du ikke galt!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 JannikAnd 19 år siden

Jeg kunne (næsten) ikke have sagt det bedre, mr. bruce :)

Hvis man ikke har set en af sidste års helt store overraskelser, bør man straks få ændret på denne manglende oplevelse. Filmen er mesterlig flot, er vanvittig velskrevet og byder på rigtige gode skuespilspræstationer. Plottet? Ja, det skal du selv opleve... OG SØRG FOR AT DET GJORT!
Gravatar

#17 filmz-Bruce 19 år siden

#16 Du havde ret ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 filmz-Mifan 19 år siden

Det lyder ikke helt som om, at filmen lever op til bogen.
Jeg købte bogen i sidste uge, for at ville læse den inden jeg så filmen. Den har totalt opslugt mig. Den bog er sq noget af det bedste (hvis ikke det bedste) danske stykke literatur jeg har læst. Man føler fanme man kender Maria, Allan, Hossein og de andre.
På baggrund af jeres udtalelser og anmeldelsen, vil jeg nok vente til filmen er ude på dvd... så kan jeg sq lige læse bogen igen :)
~ Mifan
Gravatar

#19 davenport 19 år siden

er lige kommet hjem fra bio. Den var ok, men ikke noget mesterværk. Den første halvdel var lidt kedelig, men det blev nogenlunde ordnet i den sidste halvdel.
Alt det om Thure L der spiller godt, vil jeg da tildels give ret i, men det er klart karakteren Allan der spiller bedst, og som også har den mest interessante historie at fortælle.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#20 filmz-Dennis 19 år siden

Var inde og se den igår og syntes den minder mere om Trainspotting en Requiem, ihvertfald teknisk.
Historie mæssigt måske ikke, men teknisk syntes jeg den lægger sig meget op af Trainspotting.

I det hle taget syntes jeg faktsik ikke historien var så god, lægger den sig meget op af bogen, jeg skal nemlig til at læse den.
"Say hello to my little friend"

Skriv ny kommentar: