“Nordkraft” er ikke blot en flot film, det er en fantastisk dansk dvd-udgivelse. Lydsiden er en smule skuffende, men derudover er der ikke meget at sætte finger på. Filmen findes også i en 1-disc udgave, som kun indeholder boksens første dvd med filmen, traileren og kommentarsporet med Ole Christian Madsen. For sølle 50 kroner ekstra kan du få de to ekstra discs. De er det værd. Træk ét point fra den samlede vurdering, hvis du vælger at gå efter 1-disc versionen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-gofferoffer 18 år siden

Jeg er enig i anmeldelsen. Kritikken vedrørende de tekniske virkemidler virker nærmest latterlig. Nu om dage kan man næsten ikke lavet noget i stil med andre film uden nogen råber: "Rip-off!!1one!one" At det kun er nogle få tekniske detaljer, der er inspireret af film som netop Darren Aronofskys mesterværk til nogle relativt få scener i Nordkraft, kan man vist kalde heldigt sluppet.

Dermed vil jeg sige, at jeg synes, Claus Riis Østergaard spiller formidabelt som Allan. Også Rudi Köhnke, der spiller Frank, gør det faktisk også ret godt.

Er lidt træt af, at den ikke fulgte bogen tættere. Jeg ved, at der kommer til at være nogle ændringer, men der var ret mange i denne film. Det gør den i stedet mere uforudsigelig, hvilket efter min mening er en god ting. Dog synes jeg stadig, at jo tættere man kommer på bogen, jo mere lever den op til ens forventninger.

4.5/6
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#2 filmz-Bartman 18 år siden

Ja også meget enig med anmeldelsen.. det er sku en god dvd den boks eller hva man nu ka kalde den!! :D
At den så ik følger bogen helt syns jeg nu ik er så slemt.. jeg tror Stesos del i bogne ville ha været for svær at lave med alle de flashbacks!..
Gravatar

#3 filmz-annatol 18 år siden

Vil lige sige at i fona står den til 229, så er det kun 29 kr. ekstra ;)
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 18 år siden

Hvis man ser ekstramaterialet, får man nogle ret gode forklaringer af de overvejelser, der ligger til grund for den måde, man valgte at flette historierne på i forhold til at køre dem parallelt som i bogen. Ydermere er der også udmærkede argumenter for, hvorfor der er ændret en del i udgangspunktet for Stesos historie.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 Slettet Bruger [4243154794] 18 år siden

God anmeldelse, er stortset enig i alt...

Men der er en lille fejl; under cd'ens tracklisten står der at nr. 5 er "Kira & The Kindred Spirits – Beat City" selvom det i virkeligheden er "Kira & The Kindred Spirits – Save Me" :)
Gravatar

#6 chandler75 18 år siden

Tak, det er rettet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 akerman 18 år siden

requiem for a dream..

og jeg er nok en af dem der synes den minder en hel del om den, så kan du forsvare nordkraft så meget som du vil :)

nogen der ved hvordan de lavede de scener hvor hundene bliver skudt, synes det virkede frygteligt ægte?
Gravatar

#8 The Insider 18 år siden

#7, køb dvd'en. Madsen forklarer meget udførligt hvordan scenen blev lavet :-) Men det korte af det lang er, at de placerede nogle poser på hundene, som eksplodere, og som gav hundene et lille "sæt" samtidigt. De kom overhovedet ikke til skade.
War. War never changes.
Gravatar

#9 filmz-Bruce 18 år siden

Så den i biografen i sin tid og selv om jeg finder den ok og det var rart med lidt andre skuespillere end de sædvanlige, synes jeg den var voldsomt overeksponeret både i medier og mht. spilletid i Imperial. Jeg er nok også en af dem som mener den har lånt ret kraftigt fra Aronofsky :)

Edderkoppen gi'r jeg ret i, var virkelig klasse!

6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 filmz-darthfrede 18 år siden

Så filmen få timer efter jeg havde læst bogen få timer efter jeg havde lagt bogen fra mig, og blev enormt skuffet. Specielt over hvordan de havde pillet ved Stesos historie (der egentlig nærmere var Svends i bogen... IMHO).

Så dog filmen igen et par dage senere, da jeg havde fået bogen lidt på afstand, og ændrede fuldstændig mening. Jeg syntes filmen var enormt go'. Endelig, satte jeg også pris på Thure Lindhardts fantastiske "Steso".

En klog mand sagde engang:
"Man har et standpunkt, til man finder ud af, man tog fejl, tænker lidt over tingene, sover på det et par dage... og så ta'r et nyt."
We would destroy the Cybermen with ONE Dalek!

Skriv ny kommentar: