Men når alt kommer til alt, så kan lækre billeder og numerologisk hokus-pokus ikke ændre på, at der er lige lovlig meget ” Djævelen i hjertet”-light over “The Number 23”, der desværre også vækker minder om den forudsigelige fadæse “Secret Window”. Schumacher har altså endnu engang levet op til den lidet flatterende titel: middelmådighedens mester.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Zabriskie 17 år siden

#38

Jo, men en rolle kan da el ikke være slap stick. Det er humoren der er det
Le temps détruit tout
Gravatar

#42 Yoda 17 år siden

#41

Det er vidst flueknepperi, du er ude i her!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#43 NightHawk 17 år siden

# 14 -

Nej desværre huskede jeg ikke forkert. Der var skam brystvorter på Batman's originale dragt, (ikke på undervands/sonar dragten) og på Robins dragt :

Batman - almindelig suit :

http://www.batmanmovieonline.com/behindthescenes/p...

Robins suit :

http://www.markiza.sk/markiza/data/47345/__extra_3...

Og ingen er mere rå end Keaton, btw. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#44 Zabriskie 17 år siden

#42

jah...
Le temps détruit tout
Gravatar

#45 Zabriskie 17 år siden

#43

Hvor ser man egentlig dum ud i sådan en dragt
Le temps détruit tout
Gravatar

#46 filmz-smedt-meister 17 år siden

Man snakker mere om Batmans kostume end filmen "number 23"
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#47 filmz-Sjovhat 17 år siden

Denne film kunne have været markant federe hvis de bare havde ændret nogle, fx havde jeg gerne set at sønnen ikke var med, ikke fordi han ikke spiller godt, han virker bare meget malplaceret og ligeglydig; der går lidt for meget "familie på æventyr" over den og det gør at den ikke er nær så intens som den lægger op til, jeg syntes også det var svært at dreje om filmen vil have at vi virkelig skal tro på ham og rives med at det her talmagi, eller vi skal tro at han er gået fra forstanden som konen tror, jeg kunne dog rigtigt godt lide neo-noir delen, hvor han er Fingerling, utroligt flot og stilet, jeg synes den skal have 3/6, for den er ikke nær så intens og nærvepirrende som jeg havde håbet.
Gravatar

#48 HonoDelLoce 17 år siden

Jeg har overhovedet ikke læst alle indlæggene her på siden, men har set et par stykker der begræder sig over slutningen.. Det kan jeg s'gu ikke helt forstå :) Synes efter min mening at slutningen var rigtig god, og havde s'gu ikke set det komme - selvom jeg ellers plejer at regne film ud rimelig hurtigt :D Det kan også være, at jeg bare var for træt i dag og ville have regnet den ud tidligere :) Men sidder nu, ca. 20 minutter efter at have set filmen, og føler mig faktisk.. Rigtig tilfreds..

Jeg ville mest se filmen på grund af Jim Carrey, og elsker at se ham i forskellige genrer.. Og så elsker jeg også en god konspirations-thriller..

Jeg er lige så imponeret over JC's præstation i denne film, som jeg var efter Majestic, Eternal.. og Man on the Moon.. Synes det er RIGTIG fedt at se ham som den meget mørke Fingerling..

Den største skuffelse for mig var faktisk, at man aldrig hørte noget saxofon :D

5/6
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#49 zacho 17 år siden

Lige som man kommer ud af biografen efter at have set filmen, ser man på rådhus-uret lige overfor biografen 23:00 :P
Født den 2 i 3 altså 23 :P LOL hopper i seng :D
Gravatar

#50 Syndrome 17 år siden

Jeg var faktisk utroligt tilfreds med at have set denne i biffen - Jim Carrey gør det som altid rigtig godt. Det er en lidt underligt film, hvilket absolut ikke er ment på en dårlig måde.. men som det #49 også skriver, kan man ikke lade være med at kigge efter tallet "23" når man kommer ud fra biffen. Kunne være jeg skulle have set denne da jeg var 7 år, og var elendig til matematik - så kunne jeg gå rundt i flere dage og lede efter nr. 23 :P

Jeg er dog også uenig med de folk der ikke kan lide slutningen - var yderst tilfreds, og havde heller ikke gennemskuet hvor det hele var på vej hen - og det er jo altid kanon med et godt twist :)

Der er dog én lille ting, jeg finder underligt..

Da Sparrow, er begyndt er blive "besat" af det hele, og begynder at lede efter nummeret.. Hvorfor står han så op midt om natten, og tæller konens sko? - det virker lidt somom det bare var en "filler", som skulle smides ind, da det senere kom i Bogen, og han skulle blive endnu mere paranoid? :)


Men absolut en god oplevelse..
5/6
danielbloch.dk

Skriv ny kommentar: