Men når alt kommer til alt, så kan lækre billeder og numerologisk hokus-pokus ikke ændre på, at der er lige lovlig meget ” Djævelen i hjertet”-light over “The Number 23”, der desværre også vækker minder om den forudsigelige fadæse “Secret Window”. Schumacher har altså endnu engang levet op til den lidet flatterende titel: middelmådighedens mester.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#29: Du mener vist "Batman & Robin" ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#32 filmz-kk84 17 år siden

hva er der blevet af den gamle sjove Jim Carrey..
Han er gået helt død..
Den gang han lavede dum dummere og ace ventura var han genial..
Nu han bare en middelmådig gennemsnitlig kedelig skuespiller..
Øv...
------------------------------------------------------
Husk at se Tmnt den 30. Marts!!
Animation som aldrig før er set, mange forskellige kameravinkler, der gør at man føler sig som den 5 turtles, når man sidder inde i mørket..
Se den før din nabo! ;)
Gravatar

#33 filmz-Kadann 17 år siden

#32 -

Jeg synes nu at det er rart at se en anden side af Carrey, end det han viser i de film du nævner.

Ikke at "Ace Ventura" ikke er sjov, men jeg foretrækker til hver en tid "Eternal Sunshine Of The Spotless Mind" i stedet, når vi taler skuespil.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#34 Yoda 17 år siden

#32

Nu han bare en middelmådig gennemsnitlig kedelig skuespiller..

Ovenstående kan jeg på ingen måde nikke genkendende til. Han er en ekstremt talentfuld skuespiller, der har et stort dramatisk repetoire at trække på. Det er befriende at se, at han både evner de alvorlige såvel som de komiske slap-stick roller.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#35 wiseguy 17 år siden

#34 ekstrem talentfuld var ikke lige de ord, jeg fik først frem på tungen efter at have set ham i "The Number 23"!! Manden er dygtig, men med N23 træder han pænt ved siden af!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#36 Benway 17 år siden

Ikke en decideret dårlig film, men ganske rigtig temmelig middelmådig. De første 50 minutters tid fungerer ganske godt, men derfor begynder den at halte, og slutningen var godt nok rædsom.

Jeg synes primært det er det temmelig fortænkte, og til tider ret klodsede manuskript, den er gal med. Carrey gør det udmærket, og Schumachers instruktion er i høj grad det der holder filmen nogenlunde oppe. Særlig de stiliseret noir scener var jeg godt underholdt af.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#37 Zabriskie 17 år siden

#34

"Det er befriende at se, at han både evner de alvorlige såvel som de komiske slap-stick roller."

Hvad er en komisk slap-stick rolle? En rolle hvor man spiller en stick der slapper? Det har ingenting med slapstick humor at gøre, når Carrey har haft så stor succes i hans tidlige komedier. Det er jo lige netop hans komiske talent, værende fantastisk mimik, gode parodier og så videre, der har været hans succes i film der ganske rigtig har været præget af hvad mange ville benævne slapstick humor.

Der er virkelig gået inflation i begrebet slap-stick humor, og bruges tilsyneladende efterhånden om alt der bare er en smule plat.

Forstå mig ret; jeg ved egentlig udmærket hvad du mener med dit indlæg, synes bare ordvalget var dumt.
Le temps détruit tout
Gravatar

#38 lagoni 17 år siden

#37 - er slapstick ikke bare fysisk komedie? Det må man da sige han gjorde en del tidligere.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#39 filmz-vassago 17 år siden

Wiki: Slapstick is a type of comedy involving exaggerated physical violence or activities (e.g., a character being hit in the face with a frying pan or running full speed into a wall).
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#40 Yoda 17 år siden

#37

Ordvalget var skam ikke dumt, og slapstick passer i den grad på mange af Carreys tidlige film, der er fysisk såvel som mimisk betonet. Om der er gået inflation i begrebet skal jeg ikke kunne sige - det må jo komme an på, om folk bruger det forkert, hvilket ikke er tilfældet her.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: