I betragtning af, at alle medvirkende er amatører, er “Offside” særdeles velspillet, og hvad der måske ind i mellem mangler af skuespilerfaring, kompenseres der så rigeligt for med den overbevisende troværdighed som filmen præsterer. Ligeledes mærker man Jafar Panahis humanisme gennem historien: Han foragter ingen af sine personer, men formår på sin vis at være på alles side. De egentlige skurke optræder derimod ikke på skærmen.

Selvom “Offside” måske ikke er en stor film, så er den dog en lille uimodståelig perle, der på underholdende og lunefuld vis behandler nogle aldeles alvorlige emner. Ligesom reglerne for hvorfor kvinder ikke må overvære fodboldkampe, er offside-reglen noget at det sværeste at forklare de uindviede. Der er ikke desto mindre alt mulig god grund til ikke at dømme denne film offside.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [837001298] 16 år siden

Utroligt at ingen har skrevet her.
Jeg så den for nogle uger siden og jeg må sige, at den faktisk var lidt bedre end jeg havde forventet.
Den var ikke rigtig dyb, spændende, direkte sjov eller andet man kan søge efter i en film - men den var da underholdende, og bestemt en fin oplevelse at se.
Men den manglede nu en lille smule...
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!

Skriv ny kommentar: