Mest af alt så savner man en eller anden overordnet ide, der kan løbe som en rød tråd gennem hele fortællingen, hvilket var en af de ting, som filmmagerne Erik Balling og Henning Bahs var så gode til at skabe, hvad enten det nu var Børges konfirmation, eller hvor meningsløs tilværelsen nederst på den sociale rangstige er. Her virker alting så tilfældigt og ligegyldigt som en ildelugtene sammenskudsret skabt af tiloversblevne ingredienser. Man sidder tilbage med en erindring om, hvor dygtige Balling og Bahs var, og hvor ærgerligt det er, at de elskelige figurer skal udsættes for denne sølle omgang pga. ussel mammon. Desværre Egon. Nu har pengemændene igen taget røven på dig.

Se også: Filmz TV: “Olsen Banden” – bag om restaureringen på Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nicki52 13 år siden

Jeg synes den var ok, lidt sjov. Men de originale film er meget bedre. Alligevel følgte jeg spændt med fordi den var lidt spændende.

3/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2 MMB 13 år siden

Kom nu med The Social Network anmeldelsen i stedet for! Ved det er off-topic.

Dog er anmeldelsen lidt, hvad man kunne forvente, og jeg har da heller ingen planer om at se den, eftersom jeg aldrig var den store Olsen Banden film, omend de til tider er underholdende.
Gravatar

#3 Lethal Injection 13 år siden

Jeg kan stadig godt lide de gamle film, de har en charme der aldrig kan blive genskabt så ja, den her film var fortabt fra starten af. :P
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 13 år siden

Trailerne fra biografen fik mig til at holde mig langt væk, og anmeldelsen her bekræfter mine fordomme. Det er nok ikke en film, jeg kommer til at bruge tid på i mit liv.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 erikjust 13 år siden

Desværre Egon. Nu har pengemændene igen taget på dig


Og med den bemærkning kan vi ikke godt la Olsen Banden gå på pension?

De har bevist hvad de skulle lad det nu slutte inden de drukner i meningsløs penge malkeri.
Gravatar

#6 Collateral 13 år siden

#5: Jeg syntes, jeg har hørt instruktøren give udtryk at han ønskede at disse film, skulle blive en ny serie.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 mar16 13 år siden

5
tænk over det: 14-15 film, hvor de i den sidste var gamle som fuck. en julekalender, en PÅSKEkalender,, en film hvor de var børn, en musical og nu en 3d-film. alene det at selve serien er på over 10 film er voldsomt nok i sig selv, men her har jeg ikke engang medregnet de hav af film og serier som Norge og Sverige også har lavet.
OlsenBanden er allerede en guldmine rippet for alt der kunne findes. men siden navnet stadig står der, leder man nu desperat efter kul med små stykker guld i det.
Gravatar

#8 mar16 13 år siden


den her trailer er langt bedre end selve den her nye film
Gravatar

#9 dunga 13 år siden

Har set denne film idag... Sjældent har et så godt og velfortalt koncept blebet sjoflet så meget. Filmen virker i min optik lavet som et venstrehåndsarbejde, sjusket uden nogen egentlig historie og nogle steder dårligt animeret. Bennyfiguren er dårlig tegnet og hans grimasser passer slet ikke til han toneleje og replikker. Selve historien virker uden sjæl og varme som de gamle film, og en del skuespillere virker malplaceret i filmen. Jonas Schmidt figuren (Politimanden) passer ikke til et Olsen banden univers, og figuren med den jydske agressive og dumme politimand virker så klichefyldt og idéforladt og ligegyldig,at det er pinligt. De to gangstere ( Mick Øgendahl og Simon Juul) virker også malplaceret i en Olsenbandenfilm. Man har prøvet at opdatere universet med respekt for de gamle, men det virker bare ikke. Filmen har intet med Olsenbanden at gøre og nogle skuespilleres forsøg på at efterligne de gamle stemmer er dårligt og pinligt. Benny og Kriminal Assistent Jensen er totalt fejlcastet.

Ros skal Annette Heick dog have. Hun formår stemmemæssigt at brænde igennem som Yvonne, men hun kan ikke løfte det hele alene.

DetDen nye Olsenbanden virker mere som et utal af de andre nye danske film, hvor man samler vennerne fra standupmiljøet og tv2zulu, så vennerne kan hygge sig under indspilningerne og sikre hinanden en god lønchek..
Gravatar

#10 dunga 13 år siden

Det gik lidt hurtigt på tasterne... :-)

Skriv ny kommentar: