Kan nørden score superbaben? Ja, det kan han åbenbart godt ifølge den romantiske komedie “Overscoring”, men det hele er imidlertid så fortænkt, at man ved filmens slutning mest har lyst til at svare: Ja, men kun i filmens verden. Alligevel kommer slutningen som en lettelse efter en trættende omgang komikforladte pinligheder, der hurtigt skylles væk i sommerregnen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chronaden 13 år siden

IMDB - 6.7/10
Ebert - 3/4
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#2 Nicki52 13 år siden

IMDB

Overscoring - 6.7/10
Killers - 3.2/10

Filmz

Overscoring - 1/6
Killers - ?/?

Hvis Killers får større karakter af Filmz, så skal jeg se den. Før ville jeg se Overscoring, men det gider jeg ikke nu.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 Collins 13 år siden

3/6 herfra.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#4 Collins 13 år siden

Syntes desuden det er fuldstændig latterligt at kalde den "Overscoring" på dansk. Hvorfor overhovedet oversætte titlen til dansk?!
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#5 rockysds 13 år siden

Kan dårligt påstå, at jeg er synderligt interesseret i hverken denne eller "Killers", men det er nu spøjst at se deres plakater umiddelbart ved siden af hinanden.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#6 The Insider 13 år siden

#5, hahaha, GODT spottet, det ser dæleme sjovt ud - især fordi Kutcher netop synes at kigge over på parret fra "Overscoring" :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 chandler75 13 år siden

Hehe, ja, utroligt ens plakater, lidt vildt: http://filmz.dk/anmeldelser
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 Oculus 13 år siden

Collins (4) skrev:
Syntes desuden det er fuldstændig latterligt at kalde den "Overscoring" på dansk. Hvorfor overhovedet oversætte titlen til dansk?!

Af samme grund som "Cruel Intensions" kom til at hedde "Sex Games".

I USA gør man alt for at undgå at film med "lummert" indhold, der skal sælges til under-21 segmentet, skaber for meget opmærksomhed hos alle de kristne fundamentalister og mødre-grupper der bare scanner bio-listerne for film de kan gi' skylden for at fodærve den amerikanske ungdom. En titel som "Cruel Intensions" eller "She's out of my league", skaber ikke samme associationer til bar hud, teenage hormoner, og hede lesbiske kys som f.eks "Sex Games". Så der er større chance for at flyve under radaren dér, og alt man skal bekymrer sig om er at hive sin MPAA rating hjem.

Sådan en titel gør sig til gengæld godt i Europe, hvor marketingfolkene kan sælge "sex", uden at skulle bekymrer sig om dårlig presse af den grund.
Gravatar

#9 Kork 13 år siden

Er ikke engang sikker på at vi har set den samme film, Den "over scoring" jeg så var en film med et halv kedeligt plot uden noget nyt, men med en så overdrevet god humor at den blev "fucking god" den er jo spækket med kloge jokes som er gennem tænkt samt gode skuespillerne der levere en overbevisende præstation.'

den får 4/6 herfra.

Tilføjer lige at jeg syntes de har ramt MEGET forkert med deres titel da den fra starten af giver filmen en dårlig smag.
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 13 år siden

Kloge jokes ligefrem? Den MÅ jeg se!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: