Den romantiske komedie skal naturligvis også være sjov, og her har “P.S., I Love You” svært ved at komme fra start. Heldigvis er de sjove scener i filmen gode nok til ikke at blive overskygget af mere svulstige og meningsløse som f.eks. Hollys venindetur i, hvad må kaldes et noget stereotypt og plat bøssemiljø. De første par komiske situationer er klodsede, men bliver mere gennemtænkte og originale, som filmen skrider frem. Den vittige og underfundige humor kommer eksempelvis til udtryk i Hollys fisketur, der ender med tre fuldvoksne kvinder i opblæste gule redningsveste i en robåd uden årer.

“P.S., I Love You” er trods den åndsforladte titel en rørende og pænt fortalt historie om det bedste og værste i livet – kærligheden og tabet af denne. Skuespillet er ikke mesterligt, ej heller er filmen et mesterværk, men skuespillet tjener formålet godt og LaGraveneses film er sammen med David Frankels “The Devil Wears Prada” fra 2006 med til at puste nyt liv i den romantiske komedie og dermed føre den ud af det klichéfyldte og idéforladte mørke, genren har vandret i alt for længe.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

I love you too!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 MadMartigan 16 år siden

Skal med kærsten ind og se den i aften.

Utrolig så mistænkelig hun bliver, bare fordi man invitere hende i biffen. Det sker da mindst en gang om året... :-)
I'm your huckleberry...
Gravatar

#3 tiany 16 år siden

jeg troede det var en normal romantisk komedie, men med den anmeldelse vil jeg da overveje at se den
Valar morghulis
Gravatar

#4 mar16 16 år siden

jeg ville hellere blive nazist end at se en tøsefilm!
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 4 Synd for dig :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#6 Bohemian 16 år siden

Hva helvede...viser de den ikke i slagelse!
Free in serenity.
Gravatar

#7 filmz-Psykopat-Asiat 16 år siden

Den film kastererer stakkels King Leonidas :(
Gravatar

#8 filmz-mikaa 16 år siden

Skal ind og se den med kæresten i weekenden, det glæder jeg mig til :-)
if you believe in miracles, you have to believe that Satan has some up his sleeve as well.

Skriv ny kommentar: