Gus van Sant har med denne film endnu engang givet os et ærligt indblik i den amerikanske ungdom, der gør op med det forstillede vrangbillede, som så ofte serveres i de stereotype og karikerede teenage-komedier. Filmen kunne være en art venligsindet fætter til Larry Clarks “Kids”, og som et forklædt kærlighedsdigt til skater-subkulturen er “Paranoid Park” et lille stykke real-Americana – halvt lyrisk stemningsbillede, halvt dokumentarisk fiktion.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 thomasegebaek 16 år siden

Fedt at der er nogle der laver sådanne film, så Elephant i biografen for et par måneder siden med min filmklub. Helt fantastisk
Gravatar

#2 king b 16 år siden

Smuk, gribende og virkelig poetisk film. Gus van Sant kan noget med billeder og lyd, som ingen andre kan.

5/6
Gravatar

#3 RasmusFL 16 år siden

Hvordan flere anmeldere har kunne afvise "Paranoid Park" som fremmedgørende og uberørende er mig virkelig en gåde. I mine øjne er det den bedste i år - ja, måske endda i årevis.

Dagdrømmende musik, smukke billeder og rammende tematik spiller sublimt sammen i "Paranoid Park" og efter to gange at have oplevet den i biografen, er det stadig en film, der på højtryk lever i mit hoved.

6/6
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#4 Bobby Singer 16 år siden

# 3 - Vel ikke Rasmus fra scope.dk ?
Idjit
Gravatar

#5 RasmusFL 16 år siden

#4 - Det kan du da lige tro ;)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#6 RasmusFL 16 år siden

Og du må vel være Lasse med "Terminator"-profilen? :)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#7 Bobby Singer 16 år siden

# 6 - Ja det kan jeg vidst ikke flygte fra :D
Idjit

Skriv ny kommentar: