“Parfumen: Historien om en morder” er en helt aparte historie fortalt på helt aparte vis. Den finurlige fortælling leveres præcist og uden svinkeærinder igennem et levende og visuelt brillant billedsprog. Selv lyden spiller en stor rolle, og filmen havde næppe været den samme uden samspil mellem historie, billede og lyd. I tilgift er særligt hovedkarakterens Ben Whishaw en fornøjelse som det indesluttede og kærlighedshungrende væsen, Jean-Baptiste Grenouille.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bolt 16 år siden

Nogen gange bliver man helt bange for, at man ikke har set den samme film, som den man læser om.

Den film jeg så var pæn, men fuldstændigt blottet for enhver form for dramatisk nerve eller nærvær. Årets mest kedelige film - og jeg føler endda min tolerancetærskel for kedsomhed er ret høj.

Men filmen om Jack The Sniffer deler vist også vandene andre steder.
Gravatar

#2 boehlahz 16 år siden

Denne film er unik, en perle. Fantastisk film med en anderledes historie. Skønt.
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 16 år siden

Jeg blev skuffet over denne film. Bevares, den er flot lavet, og Ben Whishaw er blæret, men fuck hvor er hadlingen intetsigende. Og slutningen? What?!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 filmz-hooked 16 år siden

Fantastisk smuk på en beskidt måde - efter at have læst bogen for en del år siden, har jeg kun set frem til endnu et eventyr, blot på film - blev ikke skuffet.
www.panacea73.dk
Gravatar

#5 pulse83 16 år siden

Ganske fantastisk! Smukt filmet og med et fantastisk smukt score. Desværre syntes jeg at slutningen er for overdrevet, og sad egentlig og håbede
at det hele bare var en stor drømmeseance. Selvom slutningen i filmen følger romanforlægget,
syntes jeg desværre at den trækker gevaldigt ned på den overordnede karakter på filmen. Men ellers en ganske overdådig film! 4½/6

Rigtig flot billedtransfer! Håber at den bliver udgivet på et af HD-formaterne! 5/6

Herligt lydspor! 5/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#6 filmz-Bruce 16 år siden

#5 Den er tilgængelig fra Amazon.de på HD-DVD eller XPloitedCinema, anmeldelse.

Og ja, en herlig film, gudesmuk!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 pulse83 16 år siden

#6 Super! Jeg mente nok at have set den et sted på HD-DVD, men søgte kun lige efter den på de amerikanske sites. Skidegodt! Den skal hjem til samlingen! :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#8 Nicki52 14 år siden

Jeg var ved at dø af grin
da alle bollede på pladsen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#9 MOVIE1000 14 år siden

En rigtig spændende film, der overrasker en for dens meget anderledes fortælliong om en morder, men en ret så mærkelig afslutning 5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: