Selve plottet om statuen er blot en undskyldning for at bringe Peter Pedal i så mange situationer som muligt hvor han kan bringe kaos til den fredelig by, og hvor manden med den gule hat kan stæse efter ham for så vidt muligt at redde stumperne. Alle disse optrin – som er lige ud af bøgerne – er udført upåklageligt med vid og humor. Der hvor filmen er knap så velfungerende, er hvor historien går ud over bøgernes verden, og fortæller en overordnet historie. Den forbliver temmelig uvedkommende.

Peter Pedal selv siger ganske vist ikke et ord undervejs, men det er nu heller ikke nødvendigt, for med hans udtryksfulde ansigt, er selv de mindste næppe i tvivl om hvad han tænker i enhver situation. Hans uskyldige væsen gør det vanskeligt ikke at blive besnæret og tænke tilbage på dengang hvor det stadig var evigt sjovt at male på væggene – særligt hvis man vidste man ikke måtte.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Hm. Hele den ballade for et par år siden omkring navneskiftet fra Peter Pedal over til Georg Nysgerrig og tilbage igen... bundede den ikke netop i, at filmselskabet stod hårdt på, at filmen skulle hedde "Georg Nysgerrig", når den fik premiere?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#2 ajust 17 år siden

#1 Orginal titlen er i hvert fald "Curious George", så det kan der været noget om.
Gravatar

#3 filmz-Bruce 17 år siden

Den skal ses med den "lille" :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 JannikAnd 17 år siden

#3 - En sjus? :)
Gravatar

#5 filmz-Bruce 17 år siden

Hehe nej ;) Min datter, du ved ... hende den dejligste i verden!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 JannikAnd 17 år siden

#5 - Det ved jeg - altså at det var hende, du hentydede til :) Ikke fordi hun ikke er den dejligste i verden, men hun er jo.. Øhh... Du ved nok.

Jeg går i seng.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 17 år siden

G'nat ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 davenport 17 år siden

Hvorfor kom "Peter Pedal" egentlig tilbage som navn?? Troede det var lavet om og basta...?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 tiny 17 år siden

# 8

Det var vidst noget med, at rettighedshaverne krævede, at han skulle hedde det samme. Men der blev lavet en Folkebevægelse til bevarelse af navnet Peter Pedal og forlaget Carlsen overgav sig. Det er på linje med den bevægelse, der blev oprettet, da de nye oversættelser af Tintin kom med ændringer af navne.

Puha, tænk hvis Disney pludselig vil have, at alle borgere i Andeby skal hedde det samme i hele verden....
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#10 filmz-Nuggi 17 år siden

jeg blev glædeligt overasket da jeghørte at peter pedal blev filmatiseret animasionerne var ganske henrykt over filmen i sig selv var en stor glæde at kigge på men historien skuffede .. lidt savner også manden med den gule hat han mangler personlighed hehe ..
kunne godt bruge nogle ting fra bøgerne.. den får 5 stjerner af mig hehe årets børnefil/også får unge og barnlige sjæle :D HAHAHAHA!!
Do`h

Skriv ny kommentar: