Det er problematisk at sammenligne “Punch-Drunk Love” med en film som “Magnolia”, eftersom de to er lavet ud fra vidt forskellige forudsætninger. Tonen er knap så seriøs denne gang, og selvom det ikke er en film man skal skraldgrine sig igennem er “fnise-faktoren” høj, og den fungerer som en modvægt til de mere triste scener. Det er en fornøjelse at følge Barry Egan selvom (eller måske netop fordi) han ikke altid har mod til at træffe de rigtige beslutninger. P.T. Anderson beviser endnu engang, at han hører til blandt eliten af den kunstneriske mainstream, og man kan ikke andet end at glæde sig til at se hvad han mon finder på næste gang.

Besøg ”Ugens filmz” her på sitet for at læse mere om Poul Thomas Andersons “Punch-Drunk Love”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Toranaga 21 år siden

Jeg var fælt skuffet over Punch Drunk Love.´Jeg er ellers stor fan af P.T.A's tidligere film som Boogie Nights og Magnolia, men denne film er godt nok for underlig. Ja vist er der en vis humor gemt i denne surealistiske film, men det er som om den er mærkelig bare for at være det og uden pointe.
Gravatar

#2 dyg 21 år siden

Jeg synes den var overfed. PTA er utrolig dygtig og har virkelig en kanon føling med de filmiske elementer, hvilket man tydeligvis ser i PDL. Dog når PDL slet ikke op på samme niveau som Magnolia, men den film er også syg fed.

Toranaga, hvis du vil have film der er mærkelige for mærkelighedens skyld skal du se nogle af David Lynch's film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 Hasselguff 21 år siden

Lynchs film er ikke "mærkelige for at mærkelige". De tematiserer drømme og underbevidsthed, der jo som regel ikke er så lette at forholde sig til blot ved hjælp af logik og erfaring. Der er en mening i alle Lynchs film selv i "Lost Highway" og "Fire Walk With Me" - den hænger bare ikke altid sammen. ;)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#4 dyg 21 år siden

Kan godt være der er en mening, men man skal dælme lede længe efter den. Det er helt sikkert ikke alle hans film der er sådan. Men der er bare nogle gange, hvor det lyder til at han ikke selv helt har fattet meningen med sin film :D
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 filmz-ram roy 19 år siden

Til hasselguf : svære film kan være en dyd i sig selv især hvis "opklaringen" af filmen giver payoff. Jeg bliver dog lettere irriteret over at Lynch tror at ham mestre narrativet i en sådan grad at han laver en film som Blue Velvet og Vild at Heart - arrogancen vil ingen ende tage. Jeg er sikker på at vi er enige om at disse film er fremragende - men arrogancen provokere. Jo, han har lavet film der er mere kompliceret narrativt set. Nej, man skal ikke blive provokeret over den arrogance med hvor narrativet udspiller sig - ens interesse skal vækkes.

Skriv ny kommentar: