Spændingsmomenter er der ikke mange af i “Quarantine”, som ellers forsøger at indskrive sig i en genre med netop det som speciale. Tværtimod bliver fjernbetjeningens spoleknap den uimodståelige fristelse i løbet af en film, hvor intet fungerer, og hvor de medvirkendes tilbagevendende dødsfald blot bliver en legesyg nedtælling til at få overstået dette rædselsfulde stileksperiment hurtigst muligt. En anden mulighed kunne være at fravælge filmen på forhånd. “Quarantine” er en lære i, hvordan film absolut ikke bør laves.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 zamm- 14 år siden

Kan godt li' jeres anmeldelser... især når I udtrykkeligt siger hvilke film der skal på listen over film der aldrig skal ses! :D
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#12 jona 14 år siden

I glemmer helt at nævne den spanske gyser [REC] som Quarantine er baseret på. [REC] er en ganske underholdende film.
Gravatar

#13 lagoni 14 år siden

JuuL (8) skrev:
Jeg var nu godt underholdt og synes slet ikke filmen var uden kvaliteter.

1/6 er under alle omstændigheder helt ved siden af. Lige dér røg noget respekt for kaduffo, der virkelig må have haft en dårlig dag. Enig, det er ikke en fremragende film, men den fortjener bedre ord med på vejen end de den får af Kaduffo.


Det er nok den evige diskussion og jeg burde nok ikke gå ind i den, men fordi en anmelder ikke kan li' en film, skal man da ikke miste respekt for ham. Her har han da endda begrundet nogenlunde.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#14 Mhmaha 14 år siden

lagoni (13) skrev:
JuuL (8) skrev:
Jeg var nu godt underholdt og synes slet ikke filmen var uden kvaliteter.

1/6 er under alle omstændigheder helt ved siden af. Lige dér røg noget respekt for kaduffo, der virkelig må have haft en dårlig dag. Enig, det er ikke en fremragende film, men den fortjener bedre ord med på vejen end de den får af Kaduffo.


Det er nok den evige diskussion og jeg burde nok ikke gå ind i den, men fordi en anmelder ikke kan li' en film, skal man da ikke miste respekt for ham. Her har han da endda begrundet nogenlunde.


Kan godt se hvad du mener, men det virker som om at Kaduffo har været lige hurtig nok til at stemple filmen som noget lort!

En anden mulighed kunne være at fravælge filmen på forhånd. "Quarantine" er en lære i, hvordan film absolut ikke bør laves.


Forstår godt JuuL hvis der går lidt troværdighed tabt overfor Kaduffo's anmeldelser da den, som han selv siger, fortjener bedre. Hvilket jeg er helt enig i!
Gravatar

#15 Bony 14 år siden

#14 - Lige for god ordens skyld, så er der byttet rundt på navnene ved dine citater. Det er JuuL der mistede respekt for Kaduffu pga. anmeldelsen og ikke, som fejlagtigt citeret, Lagoni. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#16 Mhmaha 14 år siden

#15 - Det er nok bare fordi jeg citerede alt hvad lagoni skrev + citat fra JuuL at der ser lidt underligt ud. :)
Gravatar

#17 Mhmaha 14 år siden

zamm- (11) skrev:
Kan godt li' jeres anmeldelser... især når I udtrykkeligt siger hvilke film der skal på listen over film der aldrig skal ses! :D


Det er hvad man får ud af en dårlig anmeldelse! :) Man bør sgu give film en chance først (og i øvrigt aldrig tage anmeldelser seriøst før man har set dem selv). Så kan man bagefter være enig eller uenig.

Tør slet ikke tænke på hvor mange (efter min mening) gode film jeg ville have gået glip af, hvis jeg kun så film der havde fået gode anmeldelse.
Gravatar

#18 Graversen 14 år siden

Må indrømme jeg ikke har set filmen færdig, men jeg har set [REC], og Quarantine ødelægger i løbet af 5 min. mange af de ting som gjorde REC til en yderst veludført film. Jeg syntes at 1/6 er en fin vurdering fra anmelderens side, nu hvor 0/6 ikke er en mulighed ;)

Jeg gider ikke gå i detaljer, men i bør under alle omstændigheder droppe Quarantine og i stedet se den originale spanske film [REC].
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#19 filmz-JuuL 14 år siden

Jeg vil lige pointere at jeg ikke 'har mistet respekten for kaduffu' - blot noget af den ;). Efter en så useriøs anmeldelse som denne, vil jeg fremover holde lidt øje med hans anmeldelser. Hvis jeg fortsat oplever bavl som anmeldelsen af denne, vil jeg bare undgå Kaduffus anmeldelser. Længere er den ikke. Synes bare at det er en skam at en så useriøs anmeldelse er at finde på Filmz. Det hører til på Filmnet ;)
Gravatar

#20 kasper0204 14 år siden

Det ser ud til, at karakteren er blevet ændret til 2/6..?

Skriv ny kommentar: