Spændingsmomenter er der ikke mange af i “Quarantine”, som ellers forsøger at indskrive sig i en genre med netop det som speciale. Tværtimod bliver fjernbetjeningens spoleknap den uimodståelige fristelse i løbet af en film, hvor intet fungerer, og hvor de medvirkendes tilbagevendende dødsfald blot bliver en legesyg nedtælling til at få overstået dette rædselsfulde stileksperiment hurtigst muligt. En anden mulighed kunne være at fravælge filmen på forhånd. “Quarantine” er en lære i, hvordan film absolut ikke bør laves.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Mhmaha 14 år siden

Synes sgu at filmen var ganske udmærket. Kunne især godt lide måden den blev filmet på.
Kan egentligt ikke komme på noget negativt omkring filmen.

"Quarantine er en lære i, hvordan film absolut ikke bør laves."

Tjaa undskyld mig, men det er vel en smagssag. Personligt synes jeg det fungerede rigtig godt.

Men det er vel endnu en god grund til at man ikke skal tage anmeldelser alt for alvorligt!
Gravatar

#2 Fable 14 år siden

#1 Ved du overhovedet hvad en anmeldelse er?
Gravatar

#3 BN 14 år siden

En anden mulighed kunne være at fravælge filmen på forhånd.


Det er JEG også fortaler for, når det gælder film, som man personligt synes stinker langt væk af noget man ikke gider at se. .... Men nogle hævder, at det ikke er muligt at vide på forhånd, at man ikke vil bryde sig om en film. Så ikke at se 'Quarantine' er lig med en stor, stor risiko for at gå glip af en uforglemmelig, fantastisk film-oplevelse!

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Mhmaha 14 år siden

Fable (2) skrev:
#1 Ved du overhovedet hvad en anmeldelse er?


Ved ikke helt hvor du vil hen med den bemærkning for at være ærlig!
Gravatar

#5 colocho 14 år siden

"Ved hjælp af Scotts rå og båndede forevigelser bliver vi nemlig vidne til, hvad der hændte i den bygning, som de sammen med brandmændene under udrykning trænger ind i, men aldrig slipper ud af."


Ikk for at være duksen i klassen, men er det ikke en pænt stor spoiler?
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#6 lagoni 14 år siden

I modsætning til anmelderen syntes jeg egentlig historien var fin nok og at sygdommen breder sig underligt gjorde ikke noget. Der stopper uenigheden så også, for jeg er enig i at den er dårlig og ikke uhyggelig. Der var et par enkelte chok af og til, men jeg blev hurtigt ret ligeglad med filmen og dens udførsel. Kedelig udførelse af en ok ide (som jo vist så er andres ide...).
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 Mhmaha 14 år siden

colocho (5) skrev:
"Ved hjælp af Scotts rå og båndede forevigelser bliver vi nemlig vidne til, hvad der hændte i den bygning, som de sammen med brandmændene under udrykning trænger ind i, men aldrig slipper ud af."


Ikk for at være duksen i klassen, men er det ikke en pænt stor spoiler?


Jo det må man sige! Tsk Tsk ;)
Gravatar

#8 filmz-JuuL 14 år siden

Jeg var nu godt underholdt og synes slet ikke filmen var uden kvaliteter.

1/6 er under alle omstændigheder helt ved siden af. Lige dér røg noget respekt for kaduffo, der virkelig må have haft en dårlig dag. Enig, det er ikke en fremragende film, men den fortjener bedre ord med på vejen end de den får af Kaduffo.

Gravatar

#9 chandler75 14 år siden

# 5 Det er nu rettet i anmeldelsen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 squee 14 år siden

Jeg synes nu ikke, at filmen kun fortjener én stjerne, men lige så god som [REC] (originalen) er den absolut ikke.
Der er blevet fjernet ufattelige mange detaljer i den amerikanske udgave, som kun gør den mindre uhyggelig, mens de nye detaljer, som der er blevet tilført, kun gør den ringere og mere overdreven. Der var dog ét tiltag, som jeg var glad for og det var elevator-scenen, hvor jeg må indrømme, at jeg krummede en smule tæer.
www.myspace.com/maskine

Skriv ny kommentar: