Filmens spinkle plot fortælles i ånd med forgængerne, og det kan den ganske enkelt ikke klare. Tiden er ikke længere til den slags actionhelte, der i ramme alvor kan fyre absurde replikker af, uden at det udløser uønsket fnisen. Heldigvis sikrer actionscenerne, at filmen alligevel formår at underholde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 steadi07 16 år siden

Udemærket actionfilm, ihvertfald masser af blod og vold:)

Til gengæld skal biografer til at kigge på alderen af børn der går i biffen, havde 6-8 unger, 12-15 år, siddende bag os der ikke lavede andet end at grine af volden og bare snakke.
Rambo kan man sagtens grine af volden i, men fandme ikke hele tiden.

Ikke engang at tysse på dem hjalp, dødsblik hjalp dog lidt mere! Gad vide hvad om deres forældre også taler højlydt når de er i operaen.
Gravatar

#42 Sverkel 16 år siden

#41... Jeg oplevede lidt det modsatte da jeg så den :D

Der sad 4-5 piger foran mig (dog på en 18-20 år) som mindst halvdelen af filmen vendte hovedet den anden vej eller hold hænderne for øjene :D
Gravatar

#43 BN 16 år siden

#41 - steadi07:

Så er det man får lyst til at vende sig om med sin flammekaster og stege hele banden ... det giver sådan en dejlig velsignet ro bagefter, når de sidste skrig har lagt sig. Og lugten af brændt kød kan man sagtens man leve med.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#44 MOVIE1000 16 år siden

der er ingen tvivl om at det er den mest action fyldte Rambo film men historien er lam der er sku da ingen læger der tr på en tur gennem Burma uden beskyttelse og det ville passe bedre sammen med al den vold hvis t det var mere personligt ligsom i de andre Rambo film en stor fejl efter min mening af Sylvester Stallone

Jeg gir den 5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#45 filmz-Faurby 16 år siden

Årets bedste action film!!

(Tiden er ikke længere til den slags actionhelte, der i ramme alvor kan fyre absurde replikker af, uden at det udløser uønsket fnisen.)

Tiden er netop inde til den slags action helte og John Rambo fuldføre den helt igennem !!

6/6 herfra godt gået besse far ;o)
MH
Gravatar

#46 Michael Andersen 16 år siden

"First Blood" er en god film og 2'eren er en af mine all time guilty pleasures. 3'eren er underholdende nok, men "Rambo" er bare trættende i længden. Synes det hele er noget uambitiøst og det virker som om filmen er indspillet over en weekend på en pløjemark. De andre Rambo-film er bedre produceret og især bedre fotograferet, og så jeg savner jeg mest Jerry Goldsmiths iderige actionmusik, men det kan desværre ikke være anderledes.

Men i det mindste er "Rambo" super højtidelig og gravalvorlig som 2'eren, så der er noget af grine af en gang imellem. Jeg er 100% enig med anmelderen i at man ikke kan tage Rambo seriøst. Jeg kan huske at der i 1985 var en masse debat om 2'eren var noget af det mest voldelige og farlige (som i fordummende) som Hollywood kom med. Pjat, Rambo er en tegneserie-figur, så man er ude på noget af et sidespor, hvis æder den slags råt. Det er en ren underholdning - den her gang er det bare ikke særlig underholdende = 3/6

Men det her med at Rambo skulle være en mands mand og en no bullshit helt. Come on :D Lidt mere make-up og så er Rambo et par generationer fra at være en emo med alt hans whiney "Fuck the World" crap. Så hellere Rocky, for han tager sgu slagene som en mand. "Rambo's a pussy", som Stallone siger i "Tango & Cash" ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#47 Zabriskie 16 år siden

Rambo 4 er en skrækkelig film. Hvis det bare var en hjernedød actionfilmuden indhold, så var det det. Men filmen er vulgær i sin explicitet og utiltalende i sine pointer. Sylverster Stallone går rundt og surmuler i filmens fulde 80 minutter. HIstorien rækker ikke engang til en kortfilm. Den er proppet med klicheer og er generelt en fornærmelse mod sit publkikum.

Jeg giver ellers aldrig film karakterer, men den her fortjener 1/6. Jeg ærgrer mig over at folk gider spilde penge på sådan noget lort. Og endnu mere ærgrer jeg mig over at ikke alle føler sig snydt bagefter.

Rambo: First Blood er den eneste rigtige Rambo-film
Le temps détruit tout
Gravatar

#48 BN 16 år siden

#47:

Rambo: First Blood er den eneste rigtige Rambo-film


Nemlig!



http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#49 HonoDelLoce 16 år siden

#47+#48

Jeg vil til dels give jer ret.. Men kun til dels..

For det første hed den første film slet og ret "First Blood".. Rambo var bare navnet på hovedpersonen..

Også derfor jeg vælger at se filmen som enkeltstående :) Den film var jo så markant forskellig fra de 2 andre (selvom det vel er 3, men jeg har ikke set 4'eren endnu ;) ), at man med lethed kunne sige til sig selv, at den stod alene..

Så kom så Rambo: First Blood part II (hvilket jo var et fest-orgie af titel), som startede den Rambo-franchise, vi kender i dag.. Den grundlagde en ny stil, og ikke mindst en ny Rambo, som fortsatte i den efterfølgende film, som så bare hed Rambo III ..

Jeg vælger at se First Blood som en selvstændig film - og så kan de tre med Rambo i titlen være en trilogi for sig selv :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#50 filmz-jeknud1 16 år siden

Rambo 4 er bare lam.... den prøver i starten at tage et seriøst og relevant emne op og det går egentlig nogenlunde indtil Rambo træder i karakter....så kan man ikke tage filmen en skid seriøst længere, og selvom den er underholdende, så giver det på intet tidspunkt reelt mening. Havde den bare været useriøs fra starten af, så havde den været MEGET bedre... og hvad sker der for den pludselige og fesne slutning?

2/6

Skriv ny kommentar: