Filmens spinkle plot fortælles i ånd med forgængerne, og det kan den ganske enkelt ikke klare. Tiden er ikke længere til den slags actionhelte, der i ramme alvor kan fyre absurde replikker af, uden at det udløser uønsket fnisen. Heldigvis sikrer actionscenerne, at filmen alligevel formår at underholde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kram 16 år siden

En film for ægte mænd. 100% testosteron.

Anmelder scoren passer perfekt og mere er der egenlig ikke at sige om Rambo IV ;).
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#2 pulse83 16 år siden

Action-packed peewee! Jeg har sjældent set en mere voldelig mainstream-action film end Rambo IV. Det er blodigt, voldsomt og der flyver lemmer og indvolde rundt i luften, men det er, i sidste ende, hamrende underholdende. Skuespil, historie og plot, skal man ikke forvente noget af. 4/6
Excuse me, Flo!

#3 16 år siden

en film der kun lige netop næsten består, uden at gøre det, fordi den er så voldelig og blodig. Tror aldrig jeg kommer til at se den igen.
Gravatar

#4 duuk74 16 år siden

Er enig i de overstående kommentarer. Det er på en måde befriende at se en så ægte actionfilm, uden dybere mening, sideplots, "hero fall in love with girl" og så grænseoverskridende eksplicit vold. (ja, jeg ved godt det lyder sygt).
Den er dog overhovedet ikke oppe på siden af action klassikere som Die Hard og Predator.
Savnede dog
En badass superskurk med dertilhørende opgør, samt nogle flere scener hvor Rambo gør kreativt brug af hans overlevelsesevner (jf. Die Hard)


6.5/10 På sine egne præmisser.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#5 HonoDelLoce 16 år siden

Filmens spinkle plot fortælles i ånd med forgængerne, og det kan den ganske enkelt ikke klare. Tiden er ikke længere til den slags actionhelte, der i ramme alvor kan fyre absurde replikker af, uden at det udløser uønsket fnisen


Der er jeg så bundhamrende uenig .. Nu har jeg ikke selv set filmen, og har faktisk ikke læst anmeldelsen, men ku ikke lade være med at holde øjnene fra sidste afsnit da jeg skulle tjekke scoren..
Men jeg er som sagt meget uenig.. Jeg vil lige nøjagtig glæde mig til at se denne her film, fordi det tydeligvis er en actionfilm af den skole .. Finder det ekstremt befriende at se hjernedøde actionfilm med masser af banale one-liners fra en helt, lige inden han undslipper døden (eller pålægger den en anden) .. Og synes det er herligt at man ikke kun behøver at se bagud i filmkataloget for at se en, men at der også kan komme en ny :)

Efter alt det er sagt, skal det selvfølgelig også siges, at filmen da kan falde igennem, selv på de præmisser .. Det skal jeg så ikke udtale mig om før jeg har set den :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 frankdrebin 16 år siden

#1 kunne ikke have sagt det bedre selv :) Det er en film for drengene, uden pigerne, og så med nogle øl på bordet :D
Gravatar

#7 PredatorX 16 år siden

"Tiden er ikke længere til den slags actionhelte..."

Ævl!

Rambo er en super cool film:-D Og tiden er NETOP moden til den slags no bullshit helte... Og så er det rart at se en mand i hovedrollen, fremfor en teenager.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#8 dewin 16 år siden

Jeg syntes at historien var for tynd. Ok, Hr. Rambo er i Thailand. Han lever af at fange og sælge slanger og han er ret så gnaven. Mit spørgsmål er hvorfor? hvad skete der lige fra nummer 3 til nu.

I nummer 3 var han i det hidtil mest lystige humør og det er endda på trods af at manden kæmper i en glohed Ørken, alene ( udover en sølle hjælp fra Trautman og nogle afgans ). Venskabet med Trautman er hele ideen bag nummer 3 - Dette vil Rambo gøre for venskab, tralalala. Der bliver fortalt tørre oneliners imens der bliver skudt et par magasiner af. KANON!

Så igen, venskab = Rambo III... Fast forward til nummer 4. Hvor er Trautman? Vi ved jo godt at Richard er død i virkeligheden, men der bliver brugt zero tid på Trautman udover det der skidte flashback. Er trautman død? Vi ved det ikke!? Trautman dukker op i alle 3 film og det holder lortet sammen for det gør VAMBO mere menneskelig.

RAMBO 1 = Trautman får alle til at ryste i bukserne over hvilken soldat RAMBO er. Han er Rambo´s "far" i denne film. - Jeg er kommet for at hente min dreng - siger han til Sheriffen og hans lystige svende. Han ender også med at agere sutteklud da Rambo åbner op for sine problems. Rambo og Trautman er et interessant partnerskab ( uden indføring )

RAMBO RAMBO 2 = Trautman henter Rambo i nøddeknækkeren. De drager til Nam, hvor Trautman er den eneste som Rambo stoler på med sine egne ord. Trautman er ret så svag i denne flick, MEN, deres bånd er stadigvæk uhørt vigtigt for Rambo i denne film. Ikke så meget mere at sige.

RAMBO 3 = Ja, der er deres venskab og Rambos loyalitet jo hele premiset. Uden dette, ingen Rambo 3.

RAMBO 4 = Ingen Trautman, ingen info om hvad der er sket. Hvorfor er John så pissed? Jungle gnaven ja, men mere info tak. Det er en alvorlig fejl at der ikke bliver brugt tid på Rambo som person. Hvad er der sket med ham siden sidst? og igen man kan sgu da ikke bare starte en film hvor personen er gnaven, men man fortæller ikke hvorfor. Ok, filmen giver små glimt om at Rambo stadigvæk har accepteret at han er en killer. Alt det der flashback pjat. Han ser så ud til at kommer full circle da trunten dukker frem, men det er for let købt... Sly skylder os mere end bare en skyde film. Rambo er så meget mere i min verden :)

På trods af alle kritikpunkterne, så ER det jo RAMBO og karakteren gives derefter: 4½/6.
Gravatar

#9 HonoDelLoce 16 år siden

#7

I second that ! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 rasmusv 16 år siden

"Actionscenerne er nemlig så voldelige og brutale, at de i den grad dominerer filmoplevelsen."

Second that. Scenen hvor han saver i lastbilen med sin gun demonstrerer det rimeligt godt.

Derudover har jeg ikke så meget imod Rambo IV tager sig lidt mere seriøst ud. Voldsorgiet virker faktisk noget bedre, når det viser sig Rambo ikke har undeligt ammo, og faktisk også skal lade gunnen engang imellem.

Skriv ny kommentar: