Det udødelige stilikon James Dean leverer endnu en superb præstation, der summer af liv og vid, i “Rebel Without a Cause” – en tidløs fortælling om den forvirring, frygt og (indimellem ustyrlige) fandenivoldskhed, vi alle kæmper med i ungdommen. Både den 58 år gamle klassikers lyd- og billedside imponerer i HD, og disken indeholder samtidig en masse interessant ekstramateriale – lige fra et par glimrende dokumentarer til endnu flere optagelser med den gudbenådede Dean i aktion. Uanset om du forguder Dean eller aldrig har set en film med ham før, så bør du prompte investere i denne Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Mikkel Abel 10 år siden

Kunne være man snart skulle kaste sig ud i noget James Dean.

Han må i hvert fald kunne noget specielt, taget hans, mere eller mindre, legende-status i betragtning og det fact, at han så kun har medvirket i tre film. :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#2 The Insider 10 år siden

#1, du har noget at glæde dig til! :-) Et af de få tilfælde, hvor en mans legendariske eftermæle matches af hans talent.
War. War never changes.
Gravatar

#3 Ispep 10 år siden

Fantastisk drama med en kraftfuld slutning.

6/6
Gravatar

#4 Kruse 10 år siden

Det er en ret fantastisk film, der tydeligt fremviser det enorme talent James Dean havde. Jeg må hellere få købt det bokssæt og få set de andre James Dean-film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 Fredag 10 år siden

Endnu en fremragende anmeldelse og jeg kan erklære mig fuldstændigt enig i den. Filmen har, som East Of Eden ligeledes, været en af mine personlige favoritter siden barndommen. Håber du også anmelder Giant?
Gravatar

#6 The Insider 10 år siden

#5, tusind tak, Thomas! :-) Og yes, "Giant"-anmeldelsen er på trapperne!
War. War never changes.
Gravatar

#7 Fredag 10 år siden

Feeeeeeedt:)
Gravatar

#8 BN 10 år siden

Jeg har altid holdt meget af 'Rebel Without a Cause' og 'East of Eden'. Begge film har dog i lighed med f.eks. Chaplins film ubevidst været skubbet lidt i baggrunden i en del år, men nu er det tiden at få dem anskaffet til hjemmebiografen. Det glæder mig i øvrigt at se generationen efter mig tage ligeså godt imod James Deans to bedste film. ('The Giant' er - uden at være dårlig - den svageste af hans film.)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#9 Fredag 10 år siden

Den første halvdel af Giant er mesterlig, men i filmens sidste halvdel fungerer især Dean svagt synes jeg. Jeg er enig med dig BN at Giant er hans svageste film. Men hvorfor er den det for dig?
Gravatar

#10 BN 10 år siden

Fridag (9) skrev:
Den første halvdel af Giant er mesterlig, men i filmens sidste halvdel fungerer især Dean svagt synes jeg. Jeg er enig med dig BN at Giant er hans svageste film. Men hvorfor er den det for dig?


Oprindelig havde jeg håbet, at det var James Dean der var filmens protagonist, så derfor blev jeg noget skuffet over, at det jo viste sig at være Hudson og Taylor. (Jeg kendte ikke romanforlægget.) James Dean udgør for mig det livfulde, anderledes indslag i filmen, hvorimod jeg synes, at der er en smule for meget "Åh, hvor er vi dog en eksemplarisk, stærk amerikansk familie!" over Benedict-ægteparret. Og som du selv er inde på, spiller James Dean spiller stærkt i første halvdel af filmen, men jeg fandt ham mindre overbevisende som den ældre Jett.

Sådan som jeg husker de tre film:

East of Eden - 9/10
Rebel Without a Cause - 9/10
The Giant - 7/10

Så må vi se, hvordan det ser ud efter et gensyn med dem.
http://beautifulnight.aurovine.com/

Skriv ny kommentar: