“Red” står for Retired. Extremely Dangerous. Og det er lige præcis, hvad Bruce Willis og resten af det pensionerede Wild Bunch er i denne vellykkede action-komedie, der trækker sporene tilbage til de glade 80’ere. Selvom de har nået den pensionistmodne alder, så har ingen af dem formået at lægge hverken skyderne eller de kække one-liners på hylden. Og mange tak for det. “Red” er nemlig ofte hamrende morsom, og især en manisk John Malkovich gør sit til at opveje for filmens klodsede handling og ligegyldige kærlighedshistorie. Og fik jeg så i øvrigt nævnt, at Helen Mirren går amok med en Gatling Gun?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Djibyman 13 år siden

Jeg har blandede følelser for denne film, den havde op og ned ture hele vejen, det eneste der fungerede 100% var John Malkovich, han var sgu en fornøjelse og jeg mener han redder denne film fra fiasko, jeg tog egentlig ind for at se den på grund af Helen Mirren, havde set frem til at se hende med en stor f..king gun og tænkte at det måtte da være pengene vær, men jeg tog fejl, jeg kunne godt have gemt denne film til sofaen, for det er alt den er, en hyggelig lille lørdag aften film.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.

Skriv ny kommentar: