Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.

“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Angel Eyes 19 år siden

#39, tja hvad kan jeg sige; det lader til at jeg ikke er den eneste som synes at filmen er noget skod (selv Italian Job har mere at komme med...men den er stadig hamrende elendig). Og det er skam ikke bare fordi RE2 ikke er en storfilm at den får bundkarakter; masser af "storfilm" viser sig også at være dårlige... Og ja, anmeldelser vil altid til et vist punkt være subjektive, men det bør ikke være en undskyldning for at ignorere at nogle film simpelthen bare ikke fungerer. Og hvis nogen ikke kan acceptere det standpunkt, så må de jo om det. What do I care...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#42 Zelle 19 år siden

Det er altid rart at se, at vi kan få nogle diskussioner på et højt intellektuelt niveau... Montex bringer virkelig en ny syndsvinkel til diskussionen, og jeg tror jeg er blevet overbevist om at RE2 er en god film nu ;D

Btw. The Italien Job var virkelig dårlig, kunne også max have accepteret 2/6 til den.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#43 filmz-Zikor4 19 år siden

Læste lige The Italian Job anmeldelsen af selv samme anmelder, og som Inside #29 siger, og der er da et par ting han har mistforstået, da han giver den film 1 i karakter. Men altså hver sin mening, tror bare ikke på den er så utrolig dårlig som han siger. Skal se den på et tidspunkt..!
Gravatar

#44 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Bare fordi jeg giver Italian Job bundkarakter betyder det da ikke at jeg har misforstået noget - hvis det havde drejet sig om en misforståelse så skulle jeg have kommet til at sætte en forkert film på el.lign. Her drejer det sig bare om at den efter min vurdering ikke holder vand på nogen punkter og at den alt i alt blot spild af tid og penge. Så kan man være enig eller uenig, men jeg har ikke misforstået filmen (der er ikke så meget at 'forstå' i den...) - jeg mener bare at den er dårlig! Det lader til at visse folk ikke mener man kan give en film bundkarakter - i så fald, hvad er så pointen med at have en karakter der repræsenterer det dårligste, hvis man ikke må bruge den? Btw. så burde man måske læse selve anmeldelsen og udlede mine kritikpunkter på den baggrund i stedet for bare at kigge på karakteren. Jeg mener at jeg har begrundet mit valg af karakter i begge anmeldelser. Hvis en film ikke engang formår at underholde, og der ikke er noget positivt at fremhæve ved den, så bør man ikke give den en middel karakter bare fordi man er bange for at støde folk. Some flicks just suck!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#45 filmz-Trenox 19 år siden

Jeg synes det er fedt når en anmelder 'tør' sige sin uforbeholdne mening.. især når det gælder elendige Paul Anderson film ;) - så jeg håber på en tilsvarende lav karakter til AVP :P
Gravatar

#46 filmz-nemesis 19 år siden

Hvorfor skal man egenligt håbe på, at en film blive dårlig???
Ville det ikke være dejligt, hvis filmen er god uanset hvilken instruktør, der har lavet den...
Gravatar

#47 filmz-madgatz 19 år siden

Angel Eyes: først vil jeg takke dig for at have lavet denne anmedelse, da den bare har gjort mig endnu mere positivt overrasket.

til dem der skal se den vil jeg råde til at have spillet re 1,2 eller 3, da den ellers kan være forvirrende til tider.

til dels har du ret angeleyes. selve plottet i filmen er hullet som en si MED MINDRE at man kender en smule til resident evils historie fra spillene, da den faktisk fylder en del huller.

det har faktisk hjulpet at Anderson ikke var med til at lave den. stærkt der mr anderson :D

for fans: 9/10
for jer dødelige: 7/10
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#48 chronaden 19 år siden

Kommer lige fra bio nu

Den er ringere end 1'eren, max overdrevet, hullet som en si, fuld af stereotyper, billige chocks og billige "grin" osv osv osv..

men SÅ er den asso heller ik værrer, der er konstant action og knald på, var især overrasket over lyden deri, rigtigt god udnyttelse af surround, bedre end nogle af de nyere film jeg har set i bio på det sidste.

kort sagt, ik forvent en intellektuel horror/zombie film, den er ikke uhyggelig eller sjov, men tilgengæld er der fart over feltet igennem hele filmen

rating: 2/6
rentable
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#49 filmz-Trenox 19 år siden

#46: jeg håber skam ikke at AVP er dårlig - jeg VED at den er dårlig for jeg har set den.. Jeg håbede tværtimod at den ville overraske mig positivt..
Gravatar

#50 dewin 19 år siden

Oh my God, hvor var den dårlig...det eneste jeg vil rose ved den er at den ligner spillene mere end den første film, og det er da altid noget...der var nogle flotte kulisser nogle steder, men ellers var den jo gennemført tynd på alle punkter :-( Paul W. S. Anderson TRÆK DIG TILBAGE DIN SKID, DU ØDELÆGGER ALT DU RØRER VED!!!

Skriv ny kommentar: