Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.

“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-karlerminven 19 år siden

Det går da vist ikke alt for godt for Paul W. S. Anderson og hans film foreløbig.. AVP går det da heller ikke alt for godt for!

Jeg må indrømme at jeg tror nu den er fin nok denne film, selvom anmelderen ikke ligefrem synes det. Synes 1'eren var ret god, jeg synes godt nok ikke de skulle have stjålet det geniale spils navn, strengt talt har spillet og filmene intet at gøre med hinanden! Spillene er mere horror og skræk hvorimod film(ene) mere er action, men det er da også fint nok!

Tror dog at jeg må lave en bio-tur til Århus, da Silkeborg Bio ikke viser RE2, og jeg vil gerne se den. Så jeg må se om der ikke kommer en anden film jeg også gerne vil se, så kan jeg jo se to film i træk!

Så.. jeg tror, selvom jeg ikke har set filmen, at så kan den nok få 3 skulls/stjerner/kameraer hos mig!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#2 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Hvorfor tror du det? Jeg kunne også godt lide 1'eren, men det betyder ikke at efterfølgeren nødvendigvis har samme standard...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#3 filmz-karlerminven 19 år siden

Nej nej, det ved jeg heller ikke! Det er den sikkert ikke, jeg tror sku ved nærmere eftertanke at den måske er en fiasko!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#4 filmz-Trenox 19 år siden

Paul Anderson strikes again :P

Jeg kunne ikke udstå etteren, men AVP var endda endnu ringere.. Gad vide om RE2 ligefrem er ringere end AVP ? (skal lige tilføjes at jeg er STOR fan af de 4 'rigtige alienfilm')
Gravatar

#5 filmz-Loft 19 år siden

Havde ikke forventet en film der var en Oscar værd men er stod fan af Resident Evil spillene og havde håbet at de snart ville få noget uhyggeligt ud af de film.
Gravatar

#6 filmz-apocalypse 19 år siden

Kan ikke tro at den er så dårlig
1 kranium hovede betyder jo at den er skide ringe, og jeg skal snart se den, men så kommer der selvfølgelig en dårlig karakter til filmen
nu ved jeg ikke om jeg vil se den
er nu lidt trist, og paul anderson´s film bliver aldrig en succes
Gravatar

#7 Sealer 19 år siden

av for den da. Det lyder godt nok som noget af en skod film, men bliver desvære nød til at se den heh, AVP var jeg også MEGET skuffet over, men nu får vi se om jeg bliver lige så skuffet over den her, har godt nok også sat store forventing til den
Gravatar

#8 filmz-propagandapanda 19 år siden

Jeg tror nu heller ikke den kan være så dårlig. Synes den første film var ret fed.
Den skal ihvertfald ses.
Gravatar

#9 ks 19 år siden

Hård anmeldelse! Jeg syntes også 1'eren var god, og så faktisk frem til 2'eren, men efter at have set traileren og læst anmeldelsen tror jeg bare jeg venter til den kan lejes i blockbuster.
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 19 år siden

#8: Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor folk bruger argumentet om at "jeg kunne godt lide 1'eren, derfor må 2'eren også være god". De to ting har intet med hinanden at gøre.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: