Førnævnte plot-twist giver også visse problemer, idet det efterlader tilskueren med adskillige ubesvarede spørgsmål af den ikke tilfredsstillende slags. Her tænkes primært på, at plottets uanede drejning indeholder adskillige plothuller, der er irriterende, fordi det virker sjusket. Hvis det derimod er meningen, så har disse misinformationer blot den hensigt at snyde tilskueren, men med informationer, som ingen relevans eller mening har for plottet. “Righteous Kill” redder dog sig selv fra at lide en alt for krank skæbne ved at formå at skabe spænding om både karaktererne, historien og plottets udfald en god del af vejen. Men nogen ny “Heat” har vi ikke med at gøre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 15 år siden

Er meget enig i anmeldelsen. Righteous Kill er en tynd kop te. Den er forudsigelig, og byder ikke på særlig meget spænding. Det bedste var filmen var Robert De Niro. Han leverede som selvandeligt en fremragende præstation. Al Pacino fandt jeg lidt kedelig og uinterressant.
Alt i alt en meget middelmådig film.
Gravatar

#2 dewin 15 år siden

Jeg gættede plottwistet lige fra starten af filmen, og jeg mener LIGE FRA STARTEN. Middelmådig omgang uinteressant thiller. Meget ærgeligt.
Gravatar

#3 Skeloboy 15 år siden

Jeg synes måske anmeldelsen er lidt hård, men efter jeg har læst om den, skruede jeg også forventningerne ned...jeg vil nok give den 4/6...eller hvis det er muligt, 3½...for jo, plot-twistet er ikke svær at regne ud, men synes som den er interessant nok...

Bare fordi Al Pacino og Robert De Niro er med, kan man ikke forlange, at det er noget ekstraordinært...som man tit siger om sommer-blockbusters,der også får 4/6: jeg kedede mig ikke på et tidspunkt, og var fint underholdt hele vejen igennem...
Gravatar

#4 Patriarch 15 år siden

Er plottwistet i snakker om det som traileren synes at hentyde til:
At det er en af de to, eller begge, som begår de mord de efterforsker
eller snakker vi om noget andet? (I skal ikke skrive hvad det i så fald er).

Jeg håber det er noget andet da ovennævnte synes udpenslet i traileren.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

#4

Traileren er misvisende på flere punkter
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Skeloboy 15 år siden

har egentlig tænkt nærmere over det...3/6 er nok meget passende:)
Gravatar

#7 Kram 15 år siden

Ringe film 2/3. Det er sgu et skuffende projekt de 2 stjerner fandt sammen om igen, øv. Filmens plot er desuden så tyndt, at man har gættet det allerede halvejs i filmen, og 50 Cent som skuespiller er elendigheden selv. Det er ærgerligt, fordi Pacino og De Niro er jo fantastiske, og De Niro leverer også en udmærket præstation, som holder filmen oppe, men udover dette er der ingen grund til at se filmen, rent ud sagt.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#8 BN 15 år siden

Hmm ... en lille film - og åbenbart en som der ikke er mange meninger om?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 Spanner 15 år siden

Her er en ekstra mening:

Det er en dårlig film, som kun kom i biografen fordi de herrer De Niro og Pacino af uransagelige årsager valgte at lade dette trafikuheld af en film være den første siden Heat, hvor de spillede sammen.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 BN 15 år siden

#9:

Der er med andre ord rimelig bred enighed om, at filmen ikke er noget særligt. ... Nå, men jeg vil da tage et kig på den selv, når den engang udkommer på dvd.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: