Søg på Filmz
Avanceret søgningUdvalgte videoer
Filmz-afstemning
Stemmer i alt: 223Bedste Peter Jackson-film?
- Ringenes Herre: Eventyret om ringen35%
- Ringenes Herre: Kongen vender tilbage34%
- Ringenes Herre: De to tårne10%
- Braindead7%
- King Kong4%
- Bad Taste4%
- Forgotten Silver2%
- Heavenly Creatures2%
- The Frighteners1%
- The Lovely Bones1%
- Meet the Feebles0%
Ringenes herre - De to tårne
I stedet for blot at byde på mere af samme skuffe går "De to tårne" i en ny retning, hvilket betyder mere action og mindre magi. Det fungerer fremragende og ser man bort fra enkelte minimale ridser i lakken, minder Jacksons mesterlige film stadig om en uudtømmelig gavebod, der har længe åbent. Ingen går skuffet derfra og "De to tårne" har fortjent hvert eneste af de fem store kameraer, som den får med herfra – det sidste kamera gemmer vi, til kongen vender tilbage.
Klik her for at læse mere om "Ringenes Herre: De To Tårne" i Ugens filmz.
Læs hele anmeldelsen
Nøj, hvor vi glæder os :)
MEGET onsdag klokken 00:01... weeeeee
Jeg må helt klart give Hasselguff ret.
Skuespillet er bedre end i 1eren, og personligt kan jeg især godt li' den store kampscene om Helms Deep.
Desuden bidrager Gimli med nogle ganske underholdende scener.
Helt klart en god film, værd at se mere end en gang.
Skal først ind og se den på lørdag, men hold da kæft hvor jeg glæder mig :=)))
selfimprovement is masturbation
det bliver så WILD!! :) *sniff* *sniff*
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Man bombarderes nærmest af billeder og lyd. Hold godt fast - de tre timers spiletid er ovre på et øjeblik...
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Synes den er langt bedre end nr.1 !!!
Jeg ville have givet den 6 cams... Der her er FILMEN!!!
:D
det bliver så godt...
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
så er der "kun" 4 timer og 8 minutter til marathon... bliver vildt fedt... så skal der ædes guldkorn i lange baner!!
Øhhh guldkorn? :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
aahrhrhhhr Guldkorn (homer_simpson.wav)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Lidt offtopic, men har du et link? :o)
Ontopic:
Glæder mig for vildt til jeg skal ind og se den. Næste år bliver det for stort. Håber der er kinografer der laver en slags mega-marathon så man kan komme ind og se alle 3 film på én gang.. :o)
hvorfor giver i den ikke 6kameraer?
Filmen er total fed, den bedste jeg nogensinde har set! :D
Hvis du læser anmeldelsen, argumentere Hasselguff da tydeligt for, hvorfor han giver den 5. :)
Jeg var lige inde og se den i nat. Dammit den er fed. Kanon flotte effekter, en fed historie (jeg er en af dem der ikke har læst bogen), og Gollum!, det er jo for vildt at en CG figur kan komme sådan til live. Et par enkelte minus'er: Det er jo en to’er og to’ere har som regel det problem at de ikke har en egentlig slutning. Det lider TTT desværre også af, og det skader filmen en smule. Tempoet i filmen er også meget højt, nogen gange måske for højt. Hvor man måske forventer et par ekstra forklarende scener, klippes der meget hurtigt til de næste. Mon ikke en extended version som til TFOTR nok skal råde bod på dette.
Så jeg vil give Hasselguff ret. 5/6
Du kan have ret i at 2'ere sjældent har en egentlig slutning, men i dette tilfælde har 1'eren det jo heller ikke...
Synes den er langt federe end den første. :-)
Alt i den er Så gennemført... Desværre manglede er en del fede scener fra bøgerne. Filmen viser kun ca 2/3 af bog nummer 2, hvilket får en til at spekulere lidt over hvordan de vil få alt det sidste klemt sammen i 3'eren...
Hvis den er i et endnu højere tempo, kan vi slet ikke følge med...
Men jeg ville nu alligevel have givet den 6. Det eneste der i mit vedkommende trak lidt ned var da den var færdig, sad jeg og overvejede at man nu igen skulle til at vente...
Et helt år... snøft
Jeg synes TFOTR var lidt bedre. Som helhed var den mere komplet, også selvom den ikke havde en egentlig slutning. Den gav jeg 6 i sin tid, så jeg kan ikke give TTT det samme. Den er ikke helt på højde med et'eren, synes jeg.
@17 - nu er Kongen Vender Tilbage jo ikke så lang som de to øvrige bøger, så det virker meget fornuftigt at gemme de fede scener med Frodo, Sam, Gollum og Shelob til 3'eren.
helt igennem en utrolig herlig film..en af de bedste filmopleveleser... Gollum var meget mere end jeg forvetnede, ikke kun grafisk set...sys virkelig han var en dejlig karaktér....Fandme også lækekrt at se hvordan ringen mere og mere får taget på frodo...virkelig lækkert...
En af de ting jeg ikke så godt kan li er dne måde filmen starter på... ikke så meget det med gandalf og han kamp mo den balrog, men mere at man bliver slynget midt ind i historien igen... uden en egentliog indledning..
men alt i alt en rigtig fed film..
#21 "Hvad holder I andre på som det fedeste?"
Det må da være Gimli! Han er en fed lille mand! Har du set ham når han går? HÆ, Ligesom en and! ;)
Mein Führer! I can walk!
#21: Det fedeste i hele den film er da klart åbningsscenen med Gandalf og Balrog! Den sparker så meget røv, jeg var totalt ved at komme i bukserne... uha! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
jeg syntes at det fedeste er da Isengard bliver invaderet af levende træer, jeg kan stadig se Sarumans forvirrede udtryk da han ser det.
også slaget ved Helm kløft er fed.
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
#21 Det geniale i at filmen bare starter og der ikke spildes tid på en indledning, man kan vel antage at rigtig mange har set etteren! Og Gollum er bare den fedeste karakter eller skulle man sige Smeagol og Gollum?
Bare en skam at hr. Jackson har taget sig lidt større friheder ifht. bogen i denne film, derfor virker TFOTR, som en mere helstøbt film, hvor TTT slinger lidt i fortællingen.
Men hvor var det lækkert at en slemme anelser om masser af kissemisse blev helt gjort til skamme... Puha!
Men hvorfor skal man absolut have "Comic relief" Arghh, hvor var det irriterende >:|
_________________________________________ I may be wrong, but I doubt it
Jeg har lige været inde at se filmen for anden gang. Den bliver faktisk endnu bedre ved andet gennemsyn, da man har lettere ved at abstrahere fra de mange kampe og i stedet kan koncentrere sig om handlingen.
Hvor er der mange scener fra den lange DVD udgave som bare gør toeren endnu bedre. Alene at Gandalf nævner Gollums andet navn "Smeagol" for Frodo i Moria får betydning her.
Mine absolutte yndlingsmomenter i filmen var uden tvivl dem, hvor vi ser hvordan venskabet mellem Frodo og Sam falder fra hinanden. Nu er jeg sikker på at Jackson tør gå linen ud, og skildre Frodos endelige fald som det beskrives i bogen.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Jeg syntes det fedeste er alle de scener, hvor Legolas slår for vildt ihjel, men især scenerne, hvor Legolas og Gimli har deres lille konkurrence på muren i Helms Deep og hvor Legolas glider ned af de trapper på det skjold eller hvad det nu er!
Jeg kan i det hele taget godt lide den måde humoren er brugt i filmen, det giver den lige en ekstra dimension!
--------------------------------------- 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
HESTEN!! Den scene hvor Legolas svinger sig på hesten, hvor Gimli i forvejen er på, er max WILD :) Men der er så mange gode scener i den film...
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Det eneste som rigtigt irriterede mig var at mange af shotsne fra traileren ikke var med i filmen. Hvor er det shot hvor vi langsomt flyver væk fra Eowen mens hun står på trappen til Rohans slot? Det var så fed!
#28 Legolas er egnerelt så sej i filmen at man ikke forstår det. Han får godt nok flået nogel orker (selvom hans Errol Flynn agtige Robin Hood kostume ikke altid virker lige fedt)
sys klart at de scener med Gollum var de bedste...
det var helt fantastisk..
Da Legolas gled ned af trappen på det brædt, kunne jeg næsten høre ham sige: "Hi, I'm Johnny Knoxville. Welcome to Jackass".
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Spænd lige hjelmen!
--------------------------------------- 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
#31, nej, fordi Jackass folkene har ikke styr på en skid, det havde Legolas ;)
Bedste film pt. - Jeg vil personligt også kun give den de 5 kameraer ud af 6, på grund af at Gollum var blevet lavet til en slags comic relief (skrevet andetsteds på sitet!) i den scene hvor de 2 hobitter sover, og han snakker med sig selv, og kameraet skifter vinkel. Jeg fangede mig selv i at være en af de få der ikke grinede, og dette fordi jeg synes at det var nærmest latterligt at den scene skulle latterliggøres, når den som sagt er dybt seriøs i bogen, det passede slet ikke ind, føj føj føj.
Ellers den bedste film pt :) DVD kom kom kom!
... If winning isn't everything, why do they keep score?
det vart en fed måde de lavede den scene på...
noget med at de drjede kameraet mere end 180 grader når de filmede over på den "anden" Gollum...
Nu hvor jeg så den natten mellem tirsdag og onsdag vil jeg sku sige at det er en af de fedeste film jeg har set.
Personerne har fået meget mere personlighed og det hele spiller bare rigtig godt sammen. Kan virkelig godt lide Gollums personlighed, den er afspejlet lige så fedt som den er i bøgerne.
Udseenet af filmen er ligeledes fantastisk, store shots af landskaber som ser ud til at have været uberørt i århundrede. Og selve stilen filmen er sat op i, det ser virkelig godt ud med alt dette mørke og dysterhed.
Jeg elsker den scene hvor Gandalf driver Saruman ud af Theoden... virkelig fed klip.
Jeg vil sku også give den ***** ud af 6, for denne film er næsten det mest perfekte man kan lave :)
#34, nej, fordi den måde scenen er lavet på er for at latterliggøre Gollum der, så folk griner, og det er netop dybt latterligt, da scenen burde være seriøs, som bogen er seriøs på det punkt. Nu er jeg ikke tolkien freak, eller vildere LotR freak, men jeg finder det virkelig dybt dybt dybt dybt latterligt, at scenen skulle laves om til et klovneshow, føj.
Der var fint humor med Gimli, og så lidt diverse placeret rundt omkring, men det med Gollum var en gang bræk.
... If winning isn't everything, why do they keep score?
Jeg synes at der var enkelte scener der var en smule for meget. Men New Line har sikkert også haft en finger med i spillet. De vil selvfølgelig gerne have at den rammer så bredt som muligt, og stadig være tro mod bogen - men det er sikkert ikke helt så nemt.
Det var ok med Gimli, det var sjovt at Legolas og ham havde den interne strid. Gollum-scenen kunne jeg leve med. Det eneste der var en smule plat, var scenen med Legolas - hvor han "shield-surfer" ned af trapperne - ok det er fantasy, men det var sgu for fantastisk.
Men det var en rigtig god film-oplevelse, det var sjovt at sidde og høre folk i biografen, der var helt vildt mange der levede sig rigtigt ind i filmen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#36 det er sku rigtig nok at den scene ikke skulle have været lavet sådan, syntes ikke selv den var sjov men det var der mange der gjorde.
Generelt vil jeg sige at folk ikke forstår Gollum, der lød til at de fleste syntes han var en sjov ting der var sat ind i filmen.... der skal sku vises respekt over for sådanne ting :)
Jeg syntes scenen hvor Smeagol bekæmper Gollum er en af de mest interessante karakterøjeblikke for den afdankede hobbit. INstruktør viser jo først ved et panoreringsbillede at Gollum har disse to sider hvorefter han laver et shot/reverse shot hvor hans to sider diskuterer. Det der er vigtigt at forstå i denne scene er at klippene ikke nøvendigvis hænger sammen i tid jvf. den bratte overgang mellem de to personligheder. Det virker som om der er to personer (klipestilen viser jo dette)i stedert for een. Grunden til at mange griner under denne scene tror jeg ikke skyldes "manglende respekt" men hellere at de ikke helt ved hvordan de ellers skal forholde sig til den lille guts åbenlyse sindssyge. Det er svært både at føle medlidenhed og afsky overfor en og samme person ergo løsner vi op ved at grine.
Så fik jeg også endelig set den. Er lidt sent på den.
Endnu engang genialt, og den dystre stemning fra bogen er perfekt gengivet. De store krigsslag er jo intet mindre en overvældende.
Eneste minus må være at Gimli er blevet gjort til en slags pauseklovn. Næsten hver gang han er på skærmen er det i en eller anden humoristisk sammenhæng, hvilket ødelægger hans rolle meget.
Selvfølgelig er det ok med lidt humor, men det er synd at det kun skal være Gimli der skal stå for det, og derved går en del af personligheden tabt.
DEN FILM STYRER!
Hej! Ringenes Herre og Harry Potter filmene STYRER!
Sq rigtigt Kram...Jeg grinede heller ikke...jeg kan godt se hvorfor folk griner af det...men det er jo ikke en scene der skal være komisk. Og hvorfor er det lige at Sam ikke er vågen der? (eller er det noget der kommer i den extendede version)
Hvad sker der lige med FARAMIR??!? Det må jeg sige, der var jeg sq skuffet...sådan er Faramir jo slet ikke i bogen...SNØFT
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#42 > Det er n ødvendigt for Peter Jackson at udbygge Faramirs begær efter ringen for at få ham til at tage Frodo med til Osgiliath, da Frodo og Sam skal være ved Crossroads of Osgiliath and Minas Morgul i slutningen af filmen, siden han gemmer Shelob til nummer 3.
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
#39 tak maya :D
ohhhhhhh den e4r også god nok altså
Vildt fed film, den fortjener da helt klart 6 stjerner... Især scenerne med angrebet på Helms Kløft imponerede mig utrolig meget.
den er meget bedder en etern og gollum er meget godt lavet og andy serkis er god i rollen som gollum og viggo er fantastisk
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger får du ad- gang til en lang række af sidens features, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.
For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et password, dit navn og din e-mail adresse.
Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dagens nyheder alle hverdage. Indtast din mailadresse i boksen og klik "Tilmeld".
Vi vil gerne benytte denne lejlighed til at anbefale dig at opgradere din browser.