Filmen i sig selv er en fantastisk videreudvikling af filmen. Den er ikke dårligere eller bedre end bio-udgaven, men viser bestemt nogle flere sider af den fantastiske verden. Samtidig er billedsiden ufattelig flot, og New Line og Peter Jackson har sammen produceret fantastisk ekstra materiale.

Så her sidder jeg så og skal give en endelig karakter, hvilket jeg har enormt svært ved, for uheldigvis skæmmer problemet med lyden hele pakken. Ser man kun på selve filmen, billedsiden og ekstra materialet, og ser man bort fra lyden, fortjener udgivelsen topkarakter… men hvad nytter det at have en fed film, hvis det eneste der kommer ud af ens højtalere er snap, crackle og pop. Derfor kan det ikke blive til mere end 4/6 for hele udgivelsen.

Der er ikke tvivl om at det er sådanne ting, der gør at folk køber region 1 udgaver af film. Hvis ikke vi ser en forbedring på dette område, så er vi danskere ekstremt dårligt stillet HVIS Infosoc direktivet bliver vedtaget i december.

Jeg vil derfor ikke tøve med at anbefale region 1 udgaven af denne udgivelse, der er perfekt i alle henseender. Havde vi haft lyden fra region 1 udgaven på region 2 versionen som er anmeldt her, havde jeg ikke tøvet med at give den topkarakter i alt. Desværre er faktum at Region 2 versionen langt fra er den optimale måde at se dette fantastiske mesterværk på!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-mathias- 21 år siden

#19. Det er ikke helt korrekt. NTSC kører med ca. 25 billeder i sekundet og PAL kører med ca. 30 billeder pr. sekund...
charles freck thought, "at least I got a good wine".
Gravatar

#22 filmz-Onique 21 år siden

#21 Nej, det er omvendt. Pal kører med 25 fps og 625 liníer, mens NTSC kører med 30 fps og 525 linier.
If you prick us, do we not bleed? If you poison us, do we not die?
Gravatar

#23 inflector 21 år siden

hmm jeg har lige et par spørgsmål til jer lydfreaks:
1: lige pt har ALDI tilbud på nogle surround højtalere af et eller andet tysk fabrikat. Normalt er ALDI jo ikke sted man ville købe noget som surround højtalere, men ALDI er efterhånden kendt for at hjemføre mystiske produkter af en rimelig kvalitet og som regelt til en god pris. Er der nogen af jer der ved om disse er noget værd?

2: På søndag har Aldi igen et mystisk tilbud, nemlig et surround forstærker af mærket DAntax til 1700kr. Igen er mit spørgsmål om den er noget værd?

3: er der et sted på nettet hvor man kan læse om surround lydanlæg, altså en slags anmeldelse?

På forhånd tak :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#24 Skobbolop 21 år siden

jeg ville blive glad hvis gad at kigge i "problem med LOTR xtended DVD"
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#25 filmz-vassago 21 år siden

NTCS er faktisk kun 29 FPS og en slat :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#26 filmz-Yasw 21 år siden

Men os med de mindre lydanlæg i stuen overlever vel nok :)
Gravatar

#27 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Ja, og os der kun kan høre mono (høreapparat) klarer sig også...
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: