Filmen i sig selv er en fantastisk videreudvikling af filmen. Den er ikke dårligere eller bedre end bio-udgaven, men viser bestemt nogle flere sider af den fantastiske verden. Samtidig er billedsiden ufattelig flot, og New Line og Peter Jackson har sammen produceret fantastisk ekstra materiale.

Så her sidder jeg så og skal give en endelig karakter, hvilket jeg har enormt svært ved, for uheldigvis skæmmer problemet med lyden hele pakken. Ser man kun på selve filmen, billedsiden og ekstra materialet, og ser man bort fra lyden, fortjener udgivelsen topkarakter… men hvad nytter det at have en fed film, hvis det eneste der kommer ud af ens højtalere er snap, crackle og pop. Derfor kan det ikke blive til mere end 4/6 for hele udgivelsen.

Der er ikke tvivl om at det er sådanne ting, der gør at folk køber region 1 udgaver af film. Hvis ikke vi ser en forbedring på dette område, så er vi danskere ekstremt dårligt stillet HVIS Infosoc direktivet bliver vedtaget i december.

Jeg vil derfor ikke tøve med at anbefale region 1 udgaven af denne udgivelse, der er perfekt i alle henseender. Havde vi haft lyden fra region 1 udgaven på region 2 versionen som er anmeldt her, havde jeg ikke tøvet med at give den topkarakter i alt. Desværre er faktum at Region 2 versionen langt fra er den optimale måde at se dette fantastiske mesterværk på!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 DarkLight 21 år siden

Personligt synes jeg at de nye scener gør en fed film federe !
Jeg kan ikke se hvordan mere af det hele skulle ende med at være lige så god ?
Anyway..Synes det er en skam med lyden, og lagde godt nok mærke til at den var noget lavt. Nogen R2 derude der overvejer at købe et R1 også ? :)

En skam denne version ikke kommer i biffen...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2 filmz-Zero 21 år siden

Lækkert at høre jeg ikke er den eneste der mener DTS tracket på den dvd er noget hø.

Sad og så den med at par gutter og de mente bestemt ikke der var noget galt.. det var mig der var noget galt med.. Tjaa hvad kan jeg sige.. de må være døve :)
______________________________________________
Logic is the beginning of wisdom; not the end.
Gravatar

#3 Skobbolop 21 år siden

ejj for fanden!!!!..og nu ahr jge lige fået R2 udgaven... hvorfor FANDEN sakl det være sådan??

hvad er meningen med det?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#4 filmz-Erroneus 21 år siden

Phew jeg fik heldigvis lånt reg2 versionen fra combifilm, og ja lyden er meget lav, så nu køber jeg reg 1.

Nå ja der er altså nogle biograffer som kunne vise lotr fotr i et stræk, det krævede specielt udstyr, men jeg ved Nyborg Kino kunne :p Men at filmen er på 2 dvd'er har intet at sige, så får man lige strukket benene.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#5 Nexiz 21 år siden

Jeg synes nu ikke der er noget galt med lyden (Ja ja, nu kommer der 40 karakterer om at jeg er døv og bla bla bla) Jeg synes denne DVD er den bedste DVD-udgivelse til dato. Ingen tvivl om det!!! 7 ud af 6 kameraer fra mig!
Gravatar

#6 Spirit 21 år siden

Tjaaaa, jeg kan heller ikke finde nogle problem med lyden, tror ikke bare at det er jeres udstyr der er noget galt med??? og nej jeg er heller ikke døv!!!

Faktisk vil jeg også sige at denne relese skulle have haft 6/6!
Gravatar

#7 Slettet Bruger [423025677] 21 år siden

Du skriver at den udvidede version her er den version, som Peter Jackson ville ha'. Dette er ikke tilfældet, havde du kigget ordentligt igennem materialet ville du have set Peter Jackson selv understrege, at dette IKKE er en Director's Cut på nogen måde, men derimod bare en udvidet udgave for fans, der ikke har noget imod at film bliver ret lang. Altså på ingen måde Director's Cut.
Gravatar

#8 Slettet Bruger [423025677] 21 år siden

BTW, jeg finder heller ikke det mindste galt med lyden, og den er heller ikke lav...Jeg vil anse mig selv som temmeligt kritisk på lydsiden, og har alligevel ikke et eneste kritikpunkt. Jeg har efterhånden set filmen 3 gange, alle gange i 5.1 Dolby Digital, da jeg ikke har DTS på receiveren...I siger godt nok at det er mest på DTS-sporet, men 5.1 fejler da intet. (og nej, jeg heller ikke døv, har gode ører...og plejer at være den der opdager disse ting når der ses film med kammerater eller familien).
Gravatar

#9 trekster 21 år siden

For rigtigt at kunne høre forskellen er man nødt til at lytte til lydsporet på R1 udgaven. Ikke sådan at forstå at man kun kan høre fejlene i forbindelse med en sammenligning. Vi lavede sammenligningen efter at vi havde hørt R2 sporet, fordi vi var overbevist om at der var noget galt. Efter sammenligningen var det helt klart at der var noget galt. Prøv selv at sammenligne hvis i har mulighed for det.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#10 azathoth 21 år siden

#7: Er det mig du snakker til? Jeg ved skam godt at den udvidede version IKKE er hans directors cut... læs lige dette uddrag fra anmeldelsen godt igennem:

Peter Jackson har gjort det klart at bio-versionen af Ringenes Herre var hans "Director's Cut", at det med andre ord var hans ideelle version af filmen. Alligevel har Jackson gået tilbage og lavet denne udvidede version med scener produceret specifikt til denne DVD, for at give en gave til de mange Tolkien fans (og DVD elskere) der gerne ville se en mere detaljeret version af filmen.

Tar du fejl, eller tar du fejl? ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: