Hvor filmen har sin styrke i den autentiske følelse og i persontegningen af et ødelagt menneske, der langsomt opdager, hvad han egentlig har været en del af, så savner man i lidt af den ligefremme hjertelighed, der kendetegner Loachs allerbedste film. Det er en dyster, grum og ligefrem historie, der fortælles her, og Loach fravælger enhver form for lokkende æstetisk skønhed eller yndige billeder til at opbløde stemningen. Loach er ganske vist lige på nippet til at runde de 75 år, men der er bestemt intet i “Route Irish”, der tyder på, at alderen har gjort den gamle kriger mere blødsøden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bobby Singer 12 år siden

Den kan jeg godt huske. De vidste den for to år siden ved Cannes filmfestivalen, jeg håber godt nok de har ændret en del ved den siden dengang, for det jeg så der var bestemt ikke en film fra nogen mesterinstruktør. Første gang jeg har måtte kæmpe for at holde mig vågen gennem en film, som jeg så i biffen. Alle dem jeg var med, som så den, havde præcis samme oplevelse som mig.

Jeg fandt faktisk filmen decideret kedelig at se på og tæt på filmskoleniveau for at være ærlig.
Idjit

Skriv ny kommentar: