Det hedder sig, at god kunst stiller de rigtige spørgsmål, men giver ingen svar. Sjældent har vi og Larry måtte konstatere rigtigheden af dette udsagn, så meget som tilfældet er med “A Serious Man”. Hverken videnskaben eller religionen kan give de store svar, men Coen-brødrene og Clive kan: Erkend mystieret samtidig med, at du overgiver dig til “A Serious Man”, der ikke bare er en seriøs film, men en seriøst god film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 mr gaijin 14 år siden

#20 Hvorfor spørger du?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#22 Antlion 14 år siden

#21:

For at høre om folk, udover Tranberg, var enige? :)
Gravatar

#23 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hvorfor har jeg ikke set denne film endnu?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#24 sluppermand 14 år siden

Antlion (22) skrev:
#21:

For at høre om folk, udover Tranberg, var enige? :)


Jeg er helt enig med Tranberg. Coen brødrenes bedste film. Indtil deres næste kommer ;)
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#25 chronaden 14 år siden

Fornemmer der en del her der åbenbart ikke har set the big lebowski :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#26 tranberg 14 år siden

#25
Big Lebowski når ikke A Serious Man til sokkerholderne; bl.a. fordi det er en helt anden slags af deres film end A Serious Man er, selvom sidstnævnte blander seriøsitet og humor mere end deres tidligere film.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#27 sluppermand 14 år siden

tranberg (26) skrev:
#25
Big Lebowski når ikke A Serious Man til sokkerholderne; bl.a. fordi det er en helt anden slags af deres film end A Serious Man er, selvom sidstnævnte blander seriøsitet og humor mere end deres tidligere film.


Lidt mærkeligt forsvar. En film, der blander humor og drama, er vel ikke automatisk bedre end en rendyrket komedie.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#28 filmz-gofferoffer 14 år siden

Hvad gør man, hvis ens liv begynder at følge en film som denne?

Jeg spørger bare, for den her film bliver ved med at hjemsøge lige så meget, som virkelige begivenheder begynder at ligne dem i filmen. Jeg mangler stort set bare

et ildevarslende opkald fra min læge og ankomsten af en tornado (eller en storm, måske den, der rammer i morgen).


Jeg har ganske vist erkendt mysteriet, men damn hvor er det foruroligende alligevel.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#29 PredatorX 14 år siden

Antlion (20) skrev:
Jeg overvejer lidt at stemple denne film som værende Coen brødrenes bedste?


Fargo er bedre. Men A Serious Man er helt bestemt deroppe af...
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: