Det er i det hele taget en sørgelig tilstand, filmserien er havnet i, og i betragtningen af hvilket vid og friskhed, der var over de gamle afsnit, så er det en temmelig udbrændt affære, vi her er vidne til. Selv Samanthas ellers så pålidelige one-liners virker mest som genbrug fra bedre tider i denne overfladiske omgang, hvor ingen følelsesmæssig krise er større, end at den kan kureres med et Rolex-ur og en sort diamantring. Men måske har den ramt ret i forhold til målgruppen: Jeg så filmen til en forpremiere, hvor salen var helt og aldeles proppet med festklædte kvinder, der modtog den med begejstrede hvin og jublende tilråb. Hvis de kunne lide filmen, er det selvsagt fint for dem, men det er nu alligevel en lille smule sørgeligt, hvis deres krav til underholdning virkelig er så utroligt lave.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Yoda 13 år siden

#20

Utyske (20) skrev:
Velkommen til min ignore-liste.


Hehe ... så kort, og alligevel så rammende ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#22 filmz-Utyske 13 år siden

#21 -

Tja, nu er jeg en kende træt af at han insisterer på at skrive 2-4 indlæg i træk i alle tråde han kommenterer, indenfor ganske få minutter og ikke har forstået at man altså kan redigere sine indlæg, selvom det er sagt ret mange gange efterhånden.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#23 Yoda 13 år siden

#22

Det kan være, at han forsøger at generere Filmz-status ved hurtigst muligt at få antallet af sine postede indlæg til at stige. ;-)


Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#24 filmz-Is 13 år siden

Jeg har på fornemmelsen, at folk bare sviner film til, når de generelt er blevet udråbt til at være marktværker af anmelderne. Og når der er en der skiller sig ud fra flokken, som er tilfældet med den kvindelige anmelder fra Filmland, skal hun da også bare svines til.

Film er i sidste ende smag og behag, og hvis nogle idiotiske nørder ikke kan acceptere det, kan de bare rende og hoppe. Hvis anmelderen argumenterer godt for sin holdning til filmen, skal der ikke stilles spørgsmåltegn ved hendes evner som anmelder. Hellere være fuldkommen ærlig, end at være en typisk medløber.
Gravatar

#25 Highland Park 13 år siden

#12: Hørt!

Instruktøren er i øvrigt gammel ven af Jon Stewart:
May 12, 2010: Michael Patrick King
That's the exact same dunes where they filmed "Lawrence of Arabia".

Nu venter jeg blot på en kommentar fra Bruce...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#26 Skobbolop 13 år siden

#24 Jamen anmeldelsen er jo ikke god?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#27 filmz-Claudius 13 år siden

#12

Der er nu en klar forskel på drengerøvene, der ser "Terminator: Salvation" eller "Transformers: Revenge of the Fallen", og pigerne, der ser "Sex and the City". Forskellen er, at drengerøvene ikke et øjeblik benægter eller er i tvivl om, at filmene er ren underholdning. De påstår ikke, at der er noget som helst indhold i actionfilmene. Det hører du ikke pigerne sige om "Sex and the City". Hvis bare de ville indrømme, at en film som denne er plat, fordummende, useriøs, latterlig, urealistisk og overfladisk underholdning, så ville det være knapt så bekymrende. Jeg så "Prince of Persia" forleden, men jeg påstår på intet tidspunkt, at det var noget som helst andet end dybt latterlig underholdning.

#24

Nej, hun får kritik fordi hun ikke bare undskylder men tilmed lovpriser en film, der i så gennemført grad bliver haglet ned af seriøse anmeldere, inklusive kvindelige anmeldere. Det henleder oprigtigt tankerne på, at hun enten er partisk i sin vurdering eller har kommercielle interesser på spil, hvilket i begge tilfælde er utilgiveligt for en filmanmelder.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#28 filmz-Bruce 13 år siden

Claudius (27) skrev:
Forskellen er, at drengerøvene ikke et øjeblik benægter eller er i tvivl om, at filmene er ren underholdning. De påstår ikke, at der er noget som helst indhold i actionfilmene.


Det er en stor generalisering, som jeg tror er en sandhed med modifikationer :)

Det henleder oprigtigt tankerne på, at hun enten er partisk i sin vurdering eller har kommercielle interesser på spil, hvilket i begge tilfælde er utilgiveligt for en filmanmelder.


Eller også kan hun bare lide filmen og er partisk iht. sin overbevisning :) Masser af anmeldere har dårlig smag :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 filmz-Is 13 år siden

#27

Eller kan hun da sagtens også være ellevild med filmen, og bare ytrer sin mening. :)
Gravatar

#30 filmz-Claudius 13 år siden

Bruce (28) skrev:
Forskellen er, at drengerøvene ikke et øjeblik benægter eller er i tvivl om, at filmene er ren underholdning. De påstår ikke, at der er noget som helst indhold i actionfilmene.


Det er en stor generalisering, som jeg tror er en sandhed med modifikationer :)


Jeg vil da så sandelig håbe, det viser sig at være en generalisering, og at kvinder overalt i verden gør mine ord til skamme ved at kritisere filmen sønder sammen og nægte at se den.

Men jeg tvivler...

http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html

Skriv ny kommentar: