Robert DeNiro viser i Showtime, at han faktisk ikke er helt tosset som komedie-skuespiller, og står som den bedste enkeltpræstation i filmen. Rollen som enspænder passer godt til hans udstråling, og kombineret med en snert af humor i ny og næ, lykkes det faktisk at få personen Mitch Preston til at virke troværdig. Rollen krydres med lidt leg med mimikken, der leder tankerne hen på “are you talkin’ to me ?” fra hans glansrolle i “Taxi Driver”.

Eddie Murphy virker som om, kalenderen i hans dagligdag er låst fast i 80’erne; nu kunne man godt trænge til at han enten tonede lidt ned, eller prøvede at følge lidt med tiden. Det virker som om, Axel Foley lurer lige under overfladen, og desperat prøver at komme frem. Man skal være inkarneret Murphy-fan, for til stadighed at kunne underholdes af dette.

Filmen løber desværre løbsk ca. midtvejs, hvor det virker som om man ikke rigtig har kunnet beslutte sig for, om man skulle forsætte som komedie eller kriminalfilm. Synd og skam, havde man holdt linien fra starten, havde der været potetiale til en nogenlunde film. Så kun to kameraer denne gang; lad os håbe vi snart ser dem i noget lidt mere gennemarbejdet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Ballan 22 år siden

Det var en yderst god anmeldelse !!

Jeg ville nok ikke have givet den så mange kameraer, men enhver sin mening.
Gravatar

#2 azathoth 22 år siden

Fed anmeldelse, kedde-æ-mann!! ;)

Ja du har ret i dit synspunkt med De Niro som en god komedieskuespiller, men det så vi jo faktisk også i "Meet The Parents" hvor han altså giver den hele armen som knotten svigerfar! :D
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#3 filmz-vassago 22 år siden

Eller hvad med "Analyze This" hvor han ta'r pis på de roller hans plejer at spille. Han er kendt for at spille hårdkogte mafia typer, men i "Analyze This" flæber han hele tiden.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-Pamperen 20 år siden

Æhm, andre filmanmeldere deler ikke jeres begejstring for denne film. Selv finder jeg den ikke særlig underholdende, og den prætensiøse Eddie Murphy går mig på nerverne. Det eneste gode ved filmen er De Niro´s gentagne brug af "Shut that camera off". Det var så osse det eneste lyspunkt ved redeligheden. Og desuden synes jeg at De Niro ikke egner sig til komediegebetet. Primært fordi jeg tænker tilbage på hans småpsykotiske roller i "Godfather - Part 2", "Taxi driver" og hans suveræne præstation i "Cape Fear". Så jeg er ret så skuffet over at han befinder sig i denne genre lige for tiden. Stram lidt op, vil du?
Kom nu, lirk til hendes delle.
Flasken!!! Mindst lige så forhadt som Henrik Kopernikus.

Skriv ny kommentar: