Martin Scorsese er uden diskussion blandt de mest markante filminstruktører nogensinde. I de unge år kredsede hans tematikker ofte om rå, men gerne underspillet vold, bandekrige og cool cash, men på det seneste har den aldrende instruktør disket op med et par lækkerbiskener, som i nogen grad beskæftiger sig med nogle andre facetter af livet. Under det hele finder vi dog stadig Scorseses fascination af menneskets mørkeste sider, og “Shutter Island” er ingen undtagelse, nærmere tværtimod. Filmen er ikke blandt hans bedste, men absolut seværdig. “Shutter Island” må betragtes som en storfilm, og derfor kan det undre og ærgre, at udgivelsen er en anelse tynd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 13 år siden

#18 Jeg mener, at jeg gav 1'eren 3, 2'eren 2 og 4'eren 4. Det er i min verden også, at 1'eren og 3'eren er de bedste film. Og derudover er jeg enig med Benway i hans anmeldelse. Men det er ikke en franchise som interesserer mig og selvom jeg vidste, at filmen havde været til et 4 tal og jeg intet kendte til den, så ville jeg ikke gå ind og se den.

Når jeg går i biografen gør jeg det med forhåbningen om 5 eller 6 stjerner eller med mindre andre får mig overtalt til at se film på deres præmisser.

Og ja, jeg ser frem til alle hans dokumentarer!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 filmz-Bruce 13 år siden

#19 Super :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 Skobbolop 13 år siden

veludført men uoriginal og meget forudsigelig. Jeg håbede ellers på en anden slutning, men det blev i sidste ende som jeg frygtede.

#1 Jeg forstår slet ikke din fascination. Jeg tror måske det har noget med alderen at gøre.

3/6
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#24 MMB 13 år siden

#23

Er det et spørgsmål, en konstatering eller...?
Under alle omstændigheder ved jeg ikke, hvordan jeg skal besvare din kommentar...
Gravatar

#25 gi-jones 13 år siden

Flot film, der holder hele vejen. Lige indtil slutningen, som jeg simpelthen ikke vil æde. Den er fortænkt og uinteressant, og for desværre oplevelsen til at falde til jorden på det mest kritiske sted. Dog stadig en virkelig, virkelig flot film. 4/6
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#26 amadoR 13 år siden

"Oh my god, i knew it all along, therefor i give it 4/6"

Forpulede Sherlock's der tror de out-thinker Scorsese. Det er en absolut forrygende film - og fortjener 5.
Gravatar

#27 MTK 13 år siden

For nu at agere ekko: Teknisk veludført, men hurtigt glemt. 3/6
Gravatar

#28 filmz-ab 13 år siden

Foeller:

Vi er vel alle følsomme over for vor kære og idoler. Du skal gå efter de ømme punkter hos Bruce, hvis du kender dem? :-) I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du er irreiteret over hans holdning om Scorsese? Instruktøren er netop rost i bred forstand, også for hans seneste film, hvis man ser på anmeldelser, priser etc. Jeg elsker selv Aviator og Departed, så for mig er han jo på toppen. Dog var jeg knap så begejstret for "Gangs of.." og ShutterIsland, som netop tabte for mig, jo mere jeg tænkte over den - Scorsese duer ikke til mystik, twists og den slags. Martin har ihvertfald været langt bedre end Scott de sidste mange år :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 13 år siden

#28 Jeg er ret enig med din holdning til Scorsese. Jeg så¨lige Aviator forleden for første gang (havde ikke haft den store lyst da vennekredsen ikke havde høje tanker om filmen), og jeg fandt den helt fantastisk. Så ja, den og The Departed anser jeg som hans bedste af de nyere film, hvor netop Gangs Of New York og Shutter Island desværre falder noget igennem for mig. Ikke direkte dårlige film, men heller ikke nogen jeg har den store lyst til at gense.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 filmz-ab 13 år siden

#29

Enig :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: