“Signs” er en film der helt sikkert vil finde sit publikum her og nu, men på længere sigt er holdbarheden tvivlsom, fordi når/hvis man ser den igen, vil man før eller siden opdage at “Signs” er nedladende over for sit publikum. Men på den anden side har filmen nogle meget spændende og underholdende scener, som vil kunne få de små hår i nakken til at stritte hos de fleste biografgængere.

“Signs” vil desværre ikke være sin stand bekendt og prøver at udgive sig for noget som den ikke er. Derfor bliver filmen en gang blandede bolsjer. Der er en lille håndfuld som smager rigtigt godt, men de dårligste er desværre i overtal, og derfor sidder man med en mærkelig smag i munden bagefter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 azathoth 21 år siden

Heh, jeg vil give chandler75 ret i at dette er en fantastisk anmeldelse, og at du tager fejl... jeg tror nærmest du overanalyserer filmen! ;)

Shyamalan viser endnu engang at han formår at lave en film der kan holde publikum fanget... jeg var 100 procent indesluttet i det her univers hele filmen igennem... selv de langsomme lidt sløve scener i filmen, formår at holde folk fanget, måske fordi Shyamalan hele tiden bygger en stemning op. Erroneus taler om chokeffekter, men det er ikke meningen med denne film... det er stemningen der bærer denne film, og på det punkt skuffer Shyamalan ikke, for den anspændte stemning holder fra første sekund!!

Filmens plot er da også så genialt som det kan være... i The 6th Sense så vi en spøgelseshistorie med et twist, i Unbreakable så vi en superheltefilm med et twist, og i Signs ser vi en alien-attack-dommedagsfilm med et twist, og det er her Shyamalans styrke ligger, ikke i de overraskende slutninger, som folk åbenbart forventer. Vi ser Signs fra familiens synspunkt, istedet for en eller anden toptrænet militærpilot der pløkker alien rumskibe ned... fargin geniuous!!!

Signs er en smule mere konventionel i sin opbygning end de to tidligere film, og det gør da at filmen er en smule forudsigelig... det mener jeg ikke gør spor, da stemningen holder filmen kørende... den overraskende slutning som måske var forventet af visse kom aldrig, for det er en konventionel slutning som jeg faktisk syntes passer fint til filmen.

Shyamalan tager spørgsmålet om "skæbnen" op i denne film, og der syntes jeg faktisk at de flashbacks der er i filmen passer fint ind... vi er ligesom nød til at se disse flashbacks for at slutningen giver mening, derfor virker de på mig hverken nedladende eller unødvendige.

I min bog skal den have 5 ud af 6, damn jeg var oppe at køre da jeg så den!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#12 commy 21 år siden

jeg vil smide de to anmeldelser sammen og give den 4/6 .. den er god, uhyggelig, rigtig godt skuespil MEN efter "fødselsdag scenen" blev filmen ødelagt efter min mening
Gravatar

#13 Michael Andersen 21 år siden

#6 og #11

Nu når I roser min anmeldelse vil jeg også rose jeres indlæg!

Det er stort, at kunne rose noget/nogen, selvom man ikke har den samme mening om tingene.
De fleste folk har en tendens til at rose noget, fordi de har den samme holdning som det/den de roser.

#11
Ang. din påstand om at jeg overanalyserer, kan jeg kun sige at du vil høre fra min advokat! :)

Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 Kram 21 år siden

Jeg synes filmen var for fed, hele vejen igennem, spooky osv. - og jeg sad absolut ikke og gættede om hvad der nu skulle ske osv.

Klart en film jeg kunne 2 gange i biografen!

Men nu elsker jeg også et theme som dette.

Husk nu dog, at en dårlig biograf kan gøre en stor del skade, jeg så filmen i en lækker god biograf :)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#15 Toranaga 21 år siden

Jeg syntes det er en af årets absolut bedste film.
Gravatar

#16 filmz-KrokoHunter 20 år siden

Jeg må starte med at rose begge anmeldelser. De var begge godt skrevet, og det er rart at få nogle holdninger serveret fra en ligemand.

Jeg slutter mig så til Michael Andersens hold som 3. mand. Jeg blev SÅ skuffet over denne film. Det er klart den dårligste film jeg har set meget længe. Jeg er glad for at jeg lånte den (DVD) og ikke brugte penge på en biografbillet.

Jeg havde nok sat næsen op efter lidt mere, efter at have set "Den 6. sans", men nej sådan skulle det ikke være. Jeg sad nærmest undrende under hele filmen, og ventede på, at der skulle bygges en ordentlig stemning op. Men den kom aldrig, efter min mening.

Nu er det et stykke tid siden jeg så den, så jeg har svært ved at hive konkrete eksempler frem. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal illustrere min skuffelse over denne film.. jow måske.

Hvis jeg skulle vælge imellem at se en af følgende film igen: Signs, Anaconda, Congo eller Hærværk ... så ville valget ikke falde på Signs .. fortolk selv ;-)

Jeg håber og be'r til bedre ting, næste gang vi ser mere, fra denne ellers så fabelagtige instruktør.
Gravatar

#17 chandler75 20 år siden

Jeg genså filmen fornylig, og jeg vil holde på at den er gedigen underholdning som sætter et anderledes og mere menneskeligt twist på alien/sci-fi genren. Ved andet syn lagde jeg også mærke til hvor klaustrofobisk den egentlig er: alt foregår i og omkring familiens gård - den eneste kontakt til den øvrige verden er via fjernsynet - som Gibsons figur slukker i håbet om at de kan forblive isolerede.

Dog er jeg enig i at den ikke er lige så gennemført som "6th Sense", eller original som "Unbreakable".

Jeg glæder mig også til at se hvad Shyamalan finder på næste gang.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#18 davenport 18 år siden

hæ hæ det ved du så nu ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#19 chandler75 18 år siden

Er du nu også begyndt på at grave gamle posts frem??
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 davenport 18 år siden

Ja, for der sker ikke så meget, og man skal jo have sit fix ;)

Nej jeg læste gamle anmeldelser, og ville lige læse op på kommentarene i denne, fordi den er lidt speciel i og med der var 2 anmeldelser.
(Det lå meget nært at kommentere dit sidste indlæg, jeg kunne ikke dy mig)

Jeg mener iøvrigt at filmen stadig holder, især DTSsporet larmer afsted.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: