“Signs” er en film der helt sikkert vil finde sit publikum her og nu, men på længere sigt er holdbarheden tvivlsom, fordi når/hvis man ser den igen, vil man før eller siden opdage at “Signs” er nedladende over for sit publikum. Men på den anden side har filmen nogle meget spændende og underholdende scener, som vil kunne få de små hår i nakken til at stritte hos de fleste biografgængere.

“Signs” vil desværre ikke være sin stand bekendt og prøver at udgive sig for noget som den ikke er. Derfor bliver filmen en gang blandede bolsjer. Der er en lille håndfuld som smager rigtigt godt, men de dårligste er desværre i overtal, og derfor sidder man med en mærkelig smag i munden bagefter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 chandler75 18 år siden

Selvfølgelig holder filmen stadig. Der er jo en grund til at jeg gav den 5/6 ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#22 davenport 18 år siden

Nemlig mester ;)
Den er for sej! Men aprospos dit sidste indlæg fra gamle dage, så glæder jeg mig til at se hvad det næste bliver.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#23 Patriarch 18 år siden

Ja... glæder mig meget til at se hvordan han vil takle sin 'havfrue i en lejlighed' film
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#24 BN 13 år siden

Så fik jeg langt om længe set 'Signs'. Det er en film der hos mig vinder på at være et stille, følelsesladet drama, hvor det er personerne der er i fokus - ikke det overnaturlige/udenjordiske element. Jeg bemærkede især, at Mel Gibson er markant neddæmpet i sit skuespil, d.v.s. at han ikke kører på sine gængse virkemidler, men i højere grad leverer en karakter. Samspillet mellem ham og Joaquin Phoenix er afgjort en af filmens største styrker, sammen med den særlige stemning, Shyamalan etablerer allerede fra første scene i familens hjem. Jeg er splittet mellem 4/6 og 5/6.

Herefter ser min Shyamalan-top 3 sådan her ud:

1) 'The Village'
2) 'Signs'
3) 'Unbreakable'
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 filmz-ab 13 år siden

#24

Jep. Signs er en rigtig god film, selvom den ikke er uden problemer og et par klicheer. Filmen lever i høj grad pga. sin fantastiske stemning, og hæderlige spændingsmomenter. Synes egentlig ikke det er så meget dramaet der vinder, dertil er den lidt overfladisk, men dog godt spillet. Det svinger lidt, hvad for en Night film jeg finder bedst, men synes Den Sjette Sans stod ret stærkt da jeg genså den for leden.. Men Unbreakable og Signs er også fede.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#26 BN 13 år siden

#25:

Mit eget største problem med 'Signs' var sidehistorien, hvor det ikke kun var familien der var under angreb, men hele verden. Men heldigvis blev "global alien-invasion"-elementet holdt i baggrunden til fordel for den mere personlige historie.

Jeg kan lide filmen, fordi dramaet ikke er actionpræget eller fysisk, men psykologisk og "menneskelig", og fordi alien-elementet blot er en katalysator, der sætter gang i nogle ting.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#27 filmz-ab 13 år siden

Jo, men dramaet er jo fyldt med klicheer og har næppe den større psykologisk dybde, actionpræget eller ej.. Det er da ikke, det ikke eksisterende action, der trækker filmen op?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#28 BN 13 år siden

ab (27) skrev:
Jo, men dramaet er jo fyldt med klicheer og har næppe den større psykologisk dybde, actionpræget eller ej.. Det er da ikke, det ikke eksisterende action, der trækker filmen op?


For mig ligger filmens styrke ikke i de få, men velfungerende spændingsscener, men snarere i de rent menneskelige aspekter: Mel Gibsons karakter er blevet lidt af en kyniker og har mistet sin tro på grund af et stort personligt tab og den dermed forbundne sorg og bitterhed. De ting, der sker i filmen,
får ham til i højere grad at værdsætte og være taknemmelig for den familie, han trods alt stadig har. Denne større værdsættelse og taknemmelighed kommer, da han bliver tvunget til at kæmpe side om side med sin broder og sine to børn mod truslen udefra.


P.S. Hvorfor har du ændret navn?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#29 filmz-ab 13 år siden

#28

Det er en ret så klassisk og banal fortælling om en mand, der i sidste ende genfinder troen (og han er præst). Krisen, der samler familien osv.. Dette fungerer da, men for mig var det faktisk mere spændingen og stemningen der vinder.

Mht. navnet: Lidt forandring ;-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: