“Silent Hill” viser nok desværre at computerspil egentlig ikke egner sig til at blive filmatiseret, med mindre man kun tager udgangspunkt i det eksisterende materiale og fortolker frit herover. For Gans’ version holder sig troligt til forlægget, og har ganske vist æstetisk tæft som creepy horror, men er immervæk en monoton affære som filmfortælling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 evermind 17 år siden

Man skal aldrig sige aldrig... København hedder f.eks. Copenhagen på engelsk. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#32 filmz-Kiwwy 17 år siden

hvilket spil er bedst?
Gravatar

#33 duuk74 17 år siden

*suk*
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#34 filmz-da monstar 17 år siden

#32 2'eren er det eneste jeg har haft spillet, men har brugt masser af timer på det og gennemført det minimum 2 gange. Det er efter min mening et genialt spil som man sagtens kan spille uden kendskab til det første.

Filmen er bestemt værd at se, og er blandt noget af det bedste Amerianske gyser/horror forsøg i medieverdenen. (som jo normalt bare skal indeholde 4-5 dumme teenagere, afhuggede lemmer fra mere end 5 mennesker + min 10 liter film blod)
Gravatar

#35 evermind 17 år siden

I øvrigt vil jeg tilføje, efter at have set filmen ved selvsyn, at jeg er rimelig enig med anmeldelsen, der tager fat på stort set de samme kritikpunkter, som jeg selv oplevede, bl.a. tåkrummende replikker, en sidehandling der aldrig blev rigtig integreret med resten af plottet, karikerede religiøse fanatikere og en fornemmelse af at sidde og kigge med på et computerspil omsat til det store lærred (komplet med puzzles etc.).

Når det er sagt, skal filmen dog roses for at være troværdig mod sit forlæg og visuelt spændende. Efter at have fået den lidt på afstand, blev jeg faktisk mere positiv over for den, end jeg umiddelbart havde været under forestillingen, og jeg vil slet ikke afvise, at jeg kan finde på at løse billet til en evt. 2'er.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: