Det er tidligt at udnævne årets ringeste film, men omvendt har jeg svært ved at se, hvordan “Skyline” kan blive overgået. På et tidspunkt erfarer vi, at rumvæsnerne fjerner hjernerne fra menneskernes kranier og derefter smider deres livløse kroppe væk. Et passende billede på den følelse, man selv sidder med efter at have set filmen.

Se også: Filmz TV: Rumvæsnerne invaderer – 5 fede film fra det ydre rum.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Skuffle 13 år siden

OH DEAR GOD... Jeg troede jeg var til schi-fi..... Men skyline har lige ØDELAGT den følse.. JEG VIL HAVE MINE PENGE TILBAGE, Jeg kan kun give anmelderen ret. Magen til plat plot skal man lede længe efter, og jeg er normalt "nem" at overbevise... Men denne film har lige toppet min bullshit liste.....
Gravatar

#22 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (20) skrev:
Ét ord mere, og jeg sætter mit laaaaaange indlæg ind her også!!!!


!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#23 BN 13 år siden

Thomas Nielsen (22) skrev:
!


?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#24 Hr. Nielsen 13 år siden

Thomas Nielsen (22) skrev:
Ét ord mere


!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#25 Høegh 13 år siden

Thomas Nielsen (15) skrev:
Hvorfor bringer du den så på banen...Du regner måske dig selv for et fjols?


Hvordan kommer du frem til det som en mulighed, ud fra det jeg skrev?
Men for at svare på dit spørgsmål, nej det gør jeg da ikke.

Thomas Nielsen (15) skrev:
Men tager den lige igen for dig, når du ikke har fanget pointen. Muligt du sluger alt en anmelder på Politiken (nej, jeg holder faktisk Politiken når jeg holder avis, så intet antisnob der tak) kan komme op med, men jeg kan faktisk godt lide at anmeldere kan skille lort og lagkage og være en ANELSE (nøgleord!) objektiv og/eller BEGRUNDE (nøgleord!) med noget sagligt. Vinterberg kan subjektivt svine en film som 'Salt' alt det han vil og give den en stjerne, men så skal han bare ikke anmelde film (i min bog, medmindre det var en enlig svale!). Jeg kan finde rigeligt med tåbelige 'anmeldere' på IMDb og andre steder. Men det er nu også et faktum at han stinker som anmelder. Om man finder 'Salt' er en dårlig film, gør mig for så vidt mindre og slet intet! Om 'Skyline' er SÅ elendig ved jeg ikke, men finder det slet ikke umuligt.


Anmeldere skal naturligvis kunne formulere deres kritik på en forståelig måde, så det fremgår klart hvad de mener om filmen og hvorfor de har givet den karakter de har givet.
Her er vi bestemt ikke uenige.

Men man kan vel ikke rigtigt forlange mere af en anmelder (udover førnævnte formuleringsevne) end at han kommer med sin personlige og uforbeholdne mening om den film han har set.

Så jeg forstår bare ikke hvordan du vil have at en anmelder skal forholde sig objektivt til en film, om det så er en anelse eller ej?
Hvad mener du at objektivitet er i forhold til en anmelders oplevelse af en film?

Et andet opklarende spørgsmål: Mener du at der findes objektiv kvalitet i forhold til film?


Thomas Nielsen (15) skrev:
Og? Hvis du ikke gider bruge tid på det, hvorfor så lukke det ud? Bare en tom provokation? I øvrigt svært at finde en debat der ikke har været diskuteret mange gange før vil jeg mene, men det gør ikke at den ikke kan diskuteres igen (der er jo også nye brugere, de har ikke taget den før nødvendigvis vel!). Men du er jo så heldig at du kan holde dig væk en anden gang;) Forsat god !


Du lægger lige lovligt mange ord i min mund. Jeg har ikke skrevet at jeg ikke vil bruge tid på emnet - Ellers ville jeg naturligvis ikke lægge op til det.

Men ja, jeg mener personligt at kravet om objektivitet i beskrivelsen af en personlig oplevelse er lidt fjollet, ja. Men det skal ikke afholde mig fra at debattere emnet.

Og lad os nu holde den fornærmende tone på et minimum.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#26 MOVIE1000 13 år siden

en stjerne så må den vel være selvskrevet på min liste over ved jeg skal se i biografen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#27 Hr. Nielsen 13 år siden

Høegh (25) skrev:
Hvordan kommer du frem til det som en mulighed, ud fra det jeg skrev?


Simpelt, hvis noget er fjollet at debattere/diskutere og du så selv gør det, må du jo logisk regne dig selv for et fjols, da fjollet og fjols er beslægtede ord;) Dine ord jo, ikke mine. Jeg mener godt man kan diskutere det!

Resten har jeg for så vidt forklaret dig, så har du endnu ikke forstået det, så erklærer jeg mig for inkompetent til at forklare dig dette, men kan kun konkludere at du ukritisk sluger alt en anmelder siger. Jeg forbeholder mig stadig retten til at forholde mig kritisk og give udtryk for dette.

Høegh (25) skrev:
Du lægger lige lovligt mange ord i min mund.
Så absolut ikke. Jeg gentager blot hvad du selv har skrevet og forholder mig sagligt til det, med forsøg på svar. Ja du har endda beklaget dette.....
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#28 filmz-ab 13 år siden

#25

Du kan jo prøve at læse den anmeldelse (Salt) jeg i sin tid fremhævede. Den stinker både af pis og bæ.

En anmelder kan godt forholde sig objektivt. Hvis han vil og kan. Vi har diskuteret dette.

Objektivitet i forhold til anmelderens oplevelse? Well, man kunne måske dømme filmen som en helhed, og give en bedre vurdering, fremfor at fare op og lyde som en mavesur snob, som Salt-anmelderen tilsyneladende gjorde.

Objektiv kvalitet i forhold til film? Ja.. Bare fordi man ikke kan lide noget personligt, burde ikke være ensbetydende med, at man ikke kan få øje på bare lidt filmisk kvalitet, og deraf give en mere fair vurdering af en given film. Jeg siger ikke, at dette skal overskygge ens personlige oplevelse..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#29 Gasivodo 13 år siden

Troede lige, jeg og Movie1000 med få ord/sætninger kunne gøre en forskel..

..Mmjaaaeh og måske især i mit tilfælde, lege kortfattet-trold..

..det skete så ikke helt og c'est la vi;-)

Med det indrømmet!? Det er nu ALLES skyld, at stakkels jeg skal se denne film i morgen - biletterne er bestilt.

Hævnen kommer, hvis den mindste form for skuffelse indfinder sig! SOV GODT;-D
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#30 zamm- 13 år siden

Det er tidligt at udnævne årets ringeste film

Er det mig der er bagud eller i den forkerte tid, for lige nu er vi altså snart i december. Men for 2011, tjoo, det var tidligt.

Men denne springer jeg gladeligt over!
Yo, homie. Is that my briefcase?

Skriv ny kommentar: