“Splice” er en af de mest tankevækkende og opfindsomme science fiction-film i årevis, og alle skuespillerne gør en brav indsats foran kameraet. Det er dog en stor skam, at filmen til slut forfalder til de gamle genreklicheer, som den ellers har undveget indtil da. Dvd’ens AV-præsentation er imponerende, men det havde været dejligt med lidt mere ekstramateriale. Alligevel bør alle, der har hang til intelligent sci-fi, absolut give “Splice” en chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Betelgeuse 13 år siden

Fed anmeldelse! Jeg vil helt sikkert give filmen en chance :)
Gravatar

#2 cronick 13 år siden

Jeg falder ikke for deres "eventyrlyst", som det bliver kaldt i anmeldelsen, og får derfor aldrig rigtig noget forhold til skuespillerne. De skridt de tager i forbindelse med at fortsætte deres "forsøg" virker simpelthen for langt ude til at et normalt menneske ville være så naivt/dumt.

Det skal nævnes, at transferet ikke virkerede imponerende på Blu-Ray. Der var meget støj.

3/6
Gravatar

#3 evermind 13 år siden

karaktererne og alle de påfaldende problemstillinger drukner i et kedeligt og klichefyldt blodbad


Det lyder som en anbefaling! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4 Åkepool 13 år siden

Gode idéer, som ikke rigtigt bliver indfriet, 3/6
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5 Misanthropic 13 år siden

Slutningen ødelagde det hele for mig. 2/6
Gravatar

#6 Therien 13 år siden

Første gang jeg er enig med en anmelder på filmz.. Anmeldelsen er "spot on" .. Den bliver meget "simpel" i slutningen, men F*** et godt oplæg..
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 13 år siden

Enig med Åkepool.... tankevækkende og opfindsomme sci-fi film synes jeg nu ikke den er... prøv Primer, The Man From Earth, Moon og endda District 9 i stedet =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 x marks the spot 13 år siden

Filmen skuffede. Især virkede Sarah Polley at være fejl-castet og var ikke særligt overbevisende.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#9 bjarke 13 år siden

... jeg er også ret begejstret for Splice. Den blander sine kort på spændende vis. En herlig bizar smeltedigel af eftertænksom science fiction, absurd familie-drama og rendyrket monster-action.

Og selvom tempoet er højt, så skøjtes der ikke henover hovedkaraktererne og de problemer deres forsøg afføder (well, måske lige på nær i filmens sidste del).

Nogle vil måske finde, at filmen bliver for bombastisk og for langt ude. Men jeg elskede dens overdrev og eskalering af de bizarre begivenhedernes gang. Også en klar anbefaling fra min side...!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#10 Dragon_Claw 13 år siden

Enig med jer andre. Filmen var generelt meget god, men slutningen var noget forhastet slasher bras.

Filmen skulle slutte:
Lige efter Dren bliver begravet... Altså før hun genopstår som et græsk mytologisk væsen med et ødeopus kompleks & trang til at dræbe!


Og så grinede jeg altså højlydt hvor
Adrian Brody prøver at fodrer baby Dren flydende grøn kost med en pippet... Og så spytter den det tilbage i ansigtet på Brody ;-)
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!

Skriv ny kommentar: