Den 4. sæson af “Star Trek: The Next Generation” holder den høje standard, som blev sat af seriens 3. årgang. Historierne er mere helstøbte, velskrevne og karakterdrevne end nogensinde før, og foran kameraet bliver der konsekvent leveret fremragende skuespil. Ikke alle 26 episoder er pragtfulde perler, men langt de fleste er. Billed- og lydkvaliteten er simpelthen fantastisk, og her er timevis af godt, dybdeborende ekstramateriale. Ligesom BD-udgivelserne af seriens tre første sæsoner er denne et must for trekkies, men “Star Trek”-newbies bør absolut også overveje at kaste den i indkøbskurven – man får trods alt næsten et helt døgns fremragende sci-fi-underholdning for pengene, og man behøver ikke noget indgående kendskab til “Star Trek” for at kunne følge med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 10 år siden

Se, anmeldelser som denne kan godt få mig til at ønske, at jeg ikke havde et arbejde og/eller kæreste! Der er SÅ pokkers mange serier, jeg virkelig gerne ville svælge i, hvis bare tiden var til det - Star Trek TNG er een af dem, som jeg virkelig godt kunne bruge nogle timer på - Stargate også, og Stargate Atlantis...og Dr. Who har jeg også længe gerne ville angribe - bare for at nævne nogle enkelte.

Men som det er, er det sgu svært nok at finde tid til at se anden sæson af Sherlock - damnit!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 Collateral 10 år siden

moulder666 (1) skrev:
Se, anmeldelser som denne kan godt få mig til at ønske, at jeg ikke havde et arbejde og/eller kæreste! Der er SÅ pokkers mange serier, jeg virkelig gerne ville svælge i


Lok kæresten til at være med :D
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3 moulder666 10 år siden

Collateral (2) skrev:
Lok kæresten til at være med :D


Det ville vist kræve 7 vilde heste og et decideret usundt niveau af alkoholpåvirkning! ;-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#4 NightBreaker 10 år siden

Jeg er ikke den helt store star trek fan i hvert fald ikke er de første af dem, lige indtil Next Generation kom. Der åbent sig en dør jeg ikke vidste jeg skulle åben, men for pokker hvor jeg dog blev glad for den serie. Efter den serie prøvet jeg at holde fast i Voyager og Deep Space. Men det blev ikke til noget.
Jeg e dog max glad for JJ har lavet nye, det har da også gjort jeg har fundet TNG frem igen og set et par af dem igen.
Gravatar

#5 davenport 10 år siden

Jeg er personligt altid igang med mindst én af serierne. Jeg kunne slet ikke undvære universet, og der er altid noget mere at komme efter. Og med 700 serieafsnit, kan man alligevel (næsten) ikke huske det hele, og med den store gensynsværdi, jamen, så er her nok til mange års svælgen.
God anmeldelse Yohan!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 The Insider 10 år siden

Thanks! :-) FEDT, at der er så mange andre TNG-entusiaster herinde!
War. War never changes.
Gravatar

#7 Mister Marvel 10 år siden

Voksede op med tng, så er elsker også tng, og de seks første biograffilm med tos så jeg først inden jeg kom igang med ds9 og ind imellem tos og senere voyager og sidst men ikke mindst eterprise, og de andre 4 tng biograffilm samt de to som foregår i det alternative univers:-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#8 steadi07 10 år siden

Star Trek spin-off? TNG er vel mere end fortsættelse end spin-off?

Ikke at det skal ses som en kritik af The Insiders Star Trek-viden, det vil jeg godt påpege. Det kunne jeg aldrig nogensinde finde på!
Gravatar

#9 Mister Marvel 10 år siden

På en måde er dit udsagn forkert og the insider´s det også, fordi i har begge to ret:-)
En spin off fordi det kører videre på det originale præmis med at udforske ukendte verdener og rejser til hvor ingen/intet menneske har været før..... Og forsættelse fordi det jo forsætter startrek universet, efter tos season 1-3 samt biograffilmene 1-6 :-)

Så i har begge ret :-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#10 steadi07 10 år siden

Alright, jeg accepterer et svar fra en ved navn "trekkie77";)

Omend jeg faktisk troede, at et spin-off fungerede ved at tage personer fra en serie, og starte deres egen.

Men alright, I rest my case.

Skriv ny kommentar: