5. sæson af “Star Trek: The Next Generation” er ikke blot den eminente Emmy-slugers allerbedste årgang, men en af de bedste sæsoners sci-fi, der nogensinde er blevet transmitteret på tv. Der er ikke én eneste svipser blandt sæsonens 26 episoder, der både byder på rendyrket underholdning i særklasse og masser af stof til eftertanke. Og det fænomenale cast, som her har haft over 100 afsnit til at komme ind under huden på karaktererne, sætter aldrig en fod forkert. Så selv hvis du er skeptisk omkring “Star Trek”, bør du give denne udgivelse en chance – ikke mindst fordi afsnittene ser hamrende godt ud i HD og lyder endnu bedre, mens de mange timers ekstramateriale fascinerer og fornøjer. Make it so!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tricopulus 10 år siden

ENIG .

Især de to episoder med
spock
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#2 tricopulus 10 år siden

Sammen med enterprise season 4 er dette helt klart det bedste star trek, dog kan season 5-7 af ds9 også fremhævet som værende meget gode, mht voyager tjaaaa, så var ST : Voyager god intil det introducerede (og misbrugte) the borg, fordi hvorfor skulle de overhovedet med i star trek voyager???
Nej, de burde havde ladet Borg havde hjemme i en anden galakse end vores galakse, men det så blot bare min mening :-)

TOS havde også sine gode episoder, men blev mere vild med shatner og co., i biograffilmene.
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#3 Fredag 10 år siden

The Insider skrev:
Nogle har drilskt bemærket, at jeg derfor er uegnet til at anmelde "Star Trek".
Og det er i virkeligheden også tåbeligt at man skulle være uegnet til at anmelde noget, fordi man kan lide det.....Er man så også uegnet hvis man normalt ikke kan lide noget? Så skal alle anmeldere nærmest befinde sig på midt på vejen konstant, være halvvejs neutrale og faktisk en anelse kedelige i sidste ende...............Niks, det er din kærlighed der gør dig til den gode anmelder du er, også når jeg er dybt uenig med dig (som med film om Hobitter;)

Trekkie bliver jeg nok desværre aldrig. Jeg ser dem, kan lide dem, men også finde det lidt trættende at sidde igennem så mange episoder som en sæson byder på (og når man har det sådan, er man jo nok ikke helt tilfreds trods alt?)
Gravatar

#4 Slettet Bruger [1004799889] 10 år siden

Jeg har set et par af de første film og de er godt nok meget cheesy, typiske 80er film. Historierne er såmænd ganske gode, men skuespillet og effekterne er ikke meget at skrive hjem om.

Hvorledes rangerer de "nye" episoder og film i forholde til de tidlige udgaver ?
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#5 tricopulus 10 år siden

tjaa, det var god sci-fi, men igen hvad er smag????

Altså indenfor sci-fi???

Fordi sci-fi(science fiction) er mange ting, se blot på alle de sci-fi film og serier der findes:-)

Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#6 Mikkel Abel 10 år siden

Super velskrevet! Jeg er overhovedet ikke fan af universet(har kun set J.J Abrams film og småbidder af TNG) og bliver det nok hellere aldrig. Men denne anmeldelse giver mig da faktisk lidt lyst til at tjekke det ud engang.


Af ren nysgerrighed: Har du, Insider, set alt Star Trek der er at se? :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#7 Moog 10 år siden

Jeg er kæmpe sci-fi fan, det er uden sammenligning min yndlings genre.

Jeg elsker film som:
Alien
Bladerunner
The Matrix
Star Wars
Sunshine
Moon
Rumrejsen 2001 (undtaget de sidste 10 min) :)
Plant of the apes
Contact

Og det ypperste sci-fi på tv
Battlestar Galactica

Jeg er aldrig blevet stor fan af Star Trek TNG af forskellige årsager.
Universets tone føles som en mere seriøs udgave af Barbarella (1968) :)
Jeg mener, bare det første afsnit der nævnes i anmeldelsen:
Anmeldelse skrev:
"Darmok", hvor besætningen om bord på rumskibet Enterprise støder på en fremmed race, der kommunikerer gennem metaforer.

Det er altså alt for cheesy og der er forbavsende mange af de afsnit i TNG med skrøbelige ideer der danner hele forudsætningen for afsnittet.
"En planet hvor kvinderne er de dominerende"
"virusser der spiser minder"
"Alle bliver afhængige af ball in a cup spillet" osv. osv.


Der mangler ligeledes en rød historie tråd igennem serien, det er X-files kun bestående af monster of the week episoder, eller sådan føles det i hvert fald.

Gravatar

#8 MichChrisIp 10 år siden

Ej men hold da kæft en anmeldelse! :)
Jeg er blevet ganske vild med Star Trek efter de sidste 2-3 år at have arbejdet mig igennem den originale serie (blu-ray box). Havde planlagt at vente til en komplet blu-ray box ville komme med TNG og på trods af at virkelig have svært ved at vente har jeg været stærk indtil nu!
Nu er løbet er kørt dog, bliver nødt til at starte med TNG indenfor de nærmest par uger!! :D
Gravatar

#9 The Insider 10 år siden

#8, feeeedt! :-) Hjemmesiden TrekCore.com er i øvrigt på forkant mht. info om BD-udgivelserne, og de har skrevet, at en samlet BD-udgivelse næppe udkommer.
War. War never changes.
Gravatar

#10 The Insider 10 år siden

#3, tusind tak, Thomas! :-)

Og mht. spørgsmålet om ny Trek kontra gammel Trek... Jeg anbefaler under alle omstændigheder altid folk at tage hul på "Star Trek"-bylden med 3. sæson af TNG. Masser af velskrevne episoder, skuespillerne er helt oppe i omdrejninger, cliffhangeren er fænomenal, og de første par sæsoner er desværre ikke noget at råbe hurra for - særligt ikke den første. Men serien er så episodisk, at man ikke går glip af ALT for vigtige informationer. Det vil flere nok kritisere - men det var standarden tilbage i 90'erne og forinden, og som jeg også skriver i anmeldelsen, kan man stadig mærke, hvordan karaktererne og deres forhold udvikler sig undervejs, og det har åbnet op for muligheden for at fortælle et væld af vidt forskellige, opfindsomme historier :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: