Anden sæson af “Stargate SG-1” er kun marginalt bedre end den første. Men selvom sæsonen er lettere ujævn, og afsnittene ofte er lidt for højtravende, er der flere lovende tegn på, at serien vil fortsætte med at udvikle sig i en positiv retning. AV-præsentationen er acceptabel, men intet at skrive hjem om. Der medfølger desværre heller ikke meget ekstramateriale, men lidt er selvsagt bedre end ingenting. Hvis man er til genren, er 300 kroner en forsvarlig pris at betale for knap 1000 minutters generelt hæderlig science fiction-underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-runestar 16 år siden

Er det ikke lidt dumt at skrive/lave en anmeldense af et produkt når man klart har noget imod ringere, dvs, tidligere grafiske muligheder. Det at serien er lavet fra 95-96 og fremefter, gør jo ikke at produktet er dårligt. Det gør jo bare at selvom der ikke er de vilde grafiske stunts som vi ser i alle film og serier nu til dags, så kan det stadig være godt.

Om produktet er bedre end en tidligere sæson kan man jo altid debatere, for om de nye ting i serien overgår det tidligere er svært at vurdere.

Men jeg synes ikke det er fair at have en forbeholdt mening mht. grafik og så derefter skrive en artikel.

Jeg synes desuden at Stargate er et fenomænalt produkt og jeg er en af dem der er kede af at det er stoppet.
Gravatar

#2 filmz-Kadann 16 år siden

#1 -

Stoppet og stoppet, "Stargate: Atlantis" kører jo stadig og Amanda Tapping er rykket over i den serie. Samtidig er der lige kommet en tv-film ved navn "The Ark of Truth" med SG-1-holdet og der er endnu en på vej, "Continuum", der udkommer i juli.

Udover dét, kører der p.t. en serie ved navn "Sancuary", hvor en stor del af castet fra SG-1 og Atlantis er med i og Tapping har hovedrollen i, også en sci-fi-serie.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 The Insider 16 år siden

#1, har du læst anmeldelsen, runestar? Seriens special-effects bliver aldrig nævnt som en negativ faktor i teksten - tværtimod bliver de fremhævet som noget positivt. De bliver beskrevet som bedre end dem, der optrådte i seriens sidste sæson. Jeg har absolut intet imod special-effects fra tv-serier eller spillefilm, og som jeg skrev i tråden til anmeldelsen af 1. sæson:

Jeg synes ikke, at en given produktions alder altid kan bruges som forsvar. Der er både ældre tv-produktioner, som ser bedre ud end disse, og nyere, som ser værre ud. Jeg er også sikker på, at jeg også ville have fundet sæsonens effekter ringe, hvis jeg havde set serien tilbage i 1999 - og se blot på en nyproduceret film som "I Am Legend", der har kostet omtrent det samme at producere som en hel håndfuld sæsoner af "Stargate SG-1", men som indeholder CGI-elementer, der bliver overgået adskillige gange af adskillige elementer i "Stargate SG-1" :-)

Og ikke mindst så tilegner sæsonen sig en mere end hæderlig karakter i form af fire stjerner, hvilket er mere end undertegnede har givet adskillige sæsoner af tv-serier som Star Trek, der endda som regel har langt bedre visual effects mm. :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 black hawk 16 år siden

Har stadig ikke nogle negative kommentar til SG:1.
Kan kun sige at det er godt at se, grafikken er blevet bedere med årene.
Glæder mig til "The Ark Of Truth" og "Continum" kommer på gade.

Skriv ny kommentar: