“Stop-Loss” er langt fra en perfekt film, men den undgår de værste klicheer i udviklingen af dens karakterer og plot. Vigtigst af alt fanger filmen en rå nerve af forargelse og en følelse af svigt hos soldaterne, den portrætterer. I modsætning til en film som f.eks. Paul Haggis’ “In the Valley of Elah” er “Stop-Loss” ikke en film med et bestemt budskab, den vil have banket igennem til sit publikum. Det, der sker for soldaterne, er uretfærdigt, men samtidig portrætteres disse soldater og deres baggrund så klart, at man forstår deres bevæggrunde, og hvorfor de er havnet i den situation, de er i i første omgang. Personerne synes vigtigere end den politiske pointe, og det klæder filmen som helhed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 15 år siden

lidt OT, men jeg kiggede lige på billede nr. 2 (Joseph Gordon-Levitt) og kom til at tænke på at der var nogen der snakkede om at han skulle tage over Heath ledgers rolle som jokeren i en eventuel 3'er fordi han ligner ham.. Og det må jeg kun give dem ret i. Han ligner ham uhyggeligt meget!

Gravatar

#2 filmz-demigod 15 år siden

Han ligner ham utroligt meget, men i en eventuel efterfølger til Batman, så ville Jokeren være ældre (Heath er/var jo i forvejen ældre), så der skal noget seriøst make-up til :|
Gravatar

#3 Patriarch 15 år siden

Nu har Jokeren også seriøs meget make-up på ;)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 wimmie 15 år siden

#3 hehe... :D

Jeg synes nu ikke at ligheden er så stor...måske på nogle billeder, men generelt ikke...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5 filmz-rousseau 15 år siden

Som fan af Ryan Phillippe havde jeg glædet mig meget til denne film.
Stor var min forbavselse, da den - til trods for ganske pæne anmeldelser - forsvandt fra premiere-biograferne efter ganske få dage.
Hvor f..... blev den af?
Kh.T.
PS.: Hvornår kommer den på DVD?
Gravatar

#6 filmz-Bruce 15 år siden

Apropos jokeren. En ting er at ligne, men såvidt jeg kan tygge mig frem til, så er det Heaths vanvittige måde at spille på, som garnerer den gode kritik og det kan blive et problem med en ny mand i rollen. Men hvis ikke Nolan er i stolen til en 3'er, så kan det alligevel kun gå ned af bakke herfra.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: