Til slut har vi”Marts”, som adskiller sig fra de andre film ved at være den eneste, der ikke foregår i nutiden, og som er skudt i sort/hvid. Den foregår i marts 1945 og omhandler et tragisk, engelsk fejlbombardement af en københavnsk skole. Den farveløse billeside er flot, der er enkelte gode, spændende sekvenser, og lydsiden er også forholdsvis imponerende (og tydeligvis inspireret af “Saving Private Ryan”). Instruktør Roni Ezra bør også komplimenteres for at belyse en ofte glemt, bedrøvelig begivenhed. Men skuespillerne virker generelt utilpasse og uplausible, og filmen synes at køre i selvsving – på trods af den korte spilletid.

Alt i alt må man sige, at det danske biografpublikum har noget at se frem til, hvis én eller flere af disse folk vælger at fortsætter karrieren indenfor branchen. Selv de mindre heldige produktioner indeholder prisværdige elementer. Hvis du er nysgerrig og har tid så tag endelig ind og se filmene, mens chancen er der. ‘Super 16’-medlemmernes kollektive indsats belønnes med følgende karakter:

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 thomas040 16 år siden

kommer de på dvd? jeg vil købe dem på dvd... jeg vil jeg vil jeg vil
Failure is a zero out.
Gravatar

#2 The Insider 16 år siden

#1, du kan evt. prøve at høre Super-16 folkene ad via deres hjemmeside. Men jeg mener, at bl.a. eftersom de sender talrige eksemplarer ud til deres sponsorer, så bliver de desværre ikke sat til salg.
War. War never changes.
Gravatar

#3 Norton 16 år siden

Det er muligt de kommer på tv, mener TV2 engang sendte kortfilm sent om aftenen engang.

Skriv ny kommentar: