Hvis man absolut ikke kan få nok af pingviner, der jo efterhånden har været emne for ikke så få film de seneste par år, så vil filmen nok ramme plet. Ellers indskriver “Surf’s Up” sig blot i rækken af animationsfilm, der hverken kan underholde eller imponere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-NeoDk 16 år siden

Jeg må sige den fandme er genial, en dokomentar om en surfer pingvin, det er intet mere end genialt :D

Jeg synes den er virkelig fed :D
Gravatar

#2 filmz-Narniabæver 16 år siden

Jeg er enig, genial!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#3 jesper p. 16 år siden

Hey #1 og #2, kunne I lokkes til at skrive et par ord mere... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der gør den så genial, når nu vores anmelder ikke bryder sig om den überkopf.
http://sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#4 Spade_skuret 16 år siden

Denne film overraskede mig totalt.
Havde bare forventet endnu en flot animeret film, men synes virkelig, at den var meget mere end bare det. Specielt humoren var fantastisk. Stemmerne er også bare spot on, og dokumentar-looket suger en ind på en helt mærkelig måde =P
Jeg har allerede bestilt den på Blu-ray, for den film skal helt sikkert ejes. Måske ikke en perfekt børnefilm, men til alle andre kan den varmt anbefales.
Jep
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 16 år siden

#3: Narniabæver synes jo alle animationsfilm skal have 10/10.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 filmz-PeCa 16 år siden

Jeg vil også sige at denne film overaskede mig. Efter at have set nok animationsfilm med diverse dyrearter - og specielt pingviner, må jeg sige at denne film alligevel står frem som en af de bedre.
Ja den kører efter den gængse animations-films-rutine hvor man kan gætte sig til hvad der sker i den næste scene - men det er også meningen.
Ja animationen er på sin vis ikke fantastisk, men den er dejlig at se på, på den helt søndags-hygge-agtige måde som den skal være.

Personligt ser jeg intet fænomenalt i denne film, men den er nu en god omgang animationsunderholdning, og bare fordi anmelderen har set for mange animationsfilm, betyder det ikke at denne film skal snydes for de 4 stjerner den så tydeligvis har fortjent.

Det er en film der skal nydes på samme måde som gode gamle disneyklassikere, nemlig med et gran salt og en viden om at man ikke bliver overasket, men bare underholdt - stop med at kritisere animationsfilm for at være uoriginale og kig i stedet på underholdningsværdien, som jo faktisk er det vigtige i børne- og familiefilm.

Sidst men ikke mindst er jeg ved at være træt af den måde filmz anmelder film på. Nu må det altså snart være nok med den fissefornemme "vi kan kun lide franske kortfilm, med komplet sort humor og KUN ORIGINALE IDEER".

Venlig hilsen,
PeCa.



Gravatar

#7 MTK 16 år siden

Efter den fantastiske 'Ratatouille', så står Surf's Up godt nok ufatteligt svagt. Kan ikke helt sætte fingeren på hvad der ikke virkede, men synes den punch-line baserede humor var elendig, og jeg grinede cirka to steder på grund af noget billig falde-på-halen komedie.

Og hold dog op PeCa, nu må det snart være slut med alle de fordummende kommentarer omkring niveauet her på Filmz, en filmside der kan give Die Hard 4 en god karakter kan man vist næppe kalde fissefornem.
Gravatar

#8 Yoda 16 år siden

#6

Sidst men ikke mindst er jeg ved at være træt af den måde filmz anmelder film på. Nu må det altså snart være nok med den fissefornemme "vi kan kun lide franske kortfilm, med komplet sort humor og KUN ORIGINALE IDEER

Ovenstående kommentar viser, at du åbenbart ikke læser anmeldelser på filmz.

Det jeg er træt af er de fjolser, der altid skal udtrykke deres harme over, at en given anmeldelse ikke falder i deres smag, og derfor bruger en specifik anmeldelse som generalisering af den samlede mængde anmeldelser - that's just stupid!

Kloister har sin mening, du har din, længere er den ikke - fat det!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#9 FixX 16 år siden

Jeg vil melder mig ind i flokken af folk der er positivt overrasket af denne film. Jeg var underholdt stort set hele filmen igennem. Jeg vil give den 4/6.

#6 jeg vil give yoda ret, at filmz kun kan lide franske kortfilm, med komplet sort humor og KUN ORIGINALE IDEER er da helt hen i byen, er det ikke ham der Bogart du tænker på? Synes Filmz bringer fornuftige anmeldelser med for det meste velargumenterede begrundelser.
Gravatar

#10 chandler75 16 år siden

Så vidt jeg ved, har Filmz aldrig anmeldt en fransk kortfilm... selvom jeg er sikker på, at flere af anmelderne sætter pris på originale idéer.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: