“Hvidsten gruppen” solgte 765.000 billetter, og “Tarok” bliver med god sandsynlighed noget nær ligeså stor. Det er dog bare hamrende ærgerligt, for det betyder endnu en gang, at folkelighed og dansk film skal associeres med dårligdom og dovenskab. Lad mig rose skuespillerne og særligt Bjarne Henriksen for deres hæderlige præstationer. Og lad mig så samtidig hævde den påstand, at det er Morten Korch-manuskriptet og Lille Per-instruktionen, der får alle skuespillerne til at se dårligere ud, end de er. “Tarok” er en film, der højst kan gøre dig et spørgsmål eller to bedre til Bezzerwizzer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 KEiZ 10 år siden

lidt klip fra den forleden,min tanke var at den så noget lilleper for voksne agtig ud.
Syntes dog at Hvidstens gruppen var en rigtig god oplevelse i Biffen dengang.

FIn anmelelse.
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#2 Fredag 10 år siden

Efter Hvidstens Gruppen var det dette jeg forventede. I øvrigt en rigtig fin anmeldelse, som giver mig et godt indtryk af filmen som anmelderen oplevede den.
Gravatar

#3 Chris25 10 år siden

Jeg formoder at anmelderen kommer fra København eller andetsteds fra Sjælland, da man fornemmer en vis irritation over at københavneren i filmen ikke bliver fremvist med udspredte vinger og glorie!
Gravatar

#4 partyman 10 år siden

Aldrig sjovt for en københavnsk filmanmelder at skulle tilhøre skurke-gruppen. Det er man ikke vant til i danske film, hvorimod jyderne fra det mørke, mørke Jylland ofte må holde for. Nåh, det var en sidebemærkning, da jeg ikke har set filmen.
Gravatar

#5 paideia 10 år siden

Er det bare mig eller er Bjarup Riis den kvindelige udgave af Tomas Villum Jensen?
ODI PROFANVM VVLGVS ET ARCEO
Gravatar

#6 ietord 10 år siden

paideia (5) skrev:
Er det bare mig eller er Bjarup Riis den kvindelige udgave af Tomas Villum Jensen?


Jeg synes nu ellers, at Tomas Villum virker sympatisk...

Skriv ny kommentar: