Her til sidst skal MacFarlane takkes for at holde Boston-dialekten intakt gennem hele filmens spilletid, og ligesom dialekten er tro mod sin by, er folkene bag “Ted” tro mod komediegenren. Det har garanteret været nervepirrende at skulle gå fra en succesrig tv-serie som “Family Guy” til at instruere en film, der allerede er blevet hypet af fans af selvsamme serie. Men på trods af et forudsigeligt plot overvinder “Ted” sine begynderfejl og ender med at være både uforbeholdent sjov og oprigtigt varmhjertet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 11 år siden

#7 Har du nogensinde smagt mad? Det slår bestemt Jensens og McD med store længder.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 JannikAnd 11 år siden

The Insider (4) skrev:
Er Empire tæt på Jensens Bøfhus OG en McD? I don't think sooooooo.....
Jeg ville langt hellere ha' foretaget en tarmskyldning midt på Rådhuspladsen, end jeg vil besudles af "atmosfæren" og oplevelsen på de tre steder. Men du befinder dig jo passende tæt på Rådshuspladsen, så...
Gravatar

#13 x marks the spot 11 år siden

"
FLASH! Aaaaaaaaahh!
" Glæd jer til fed sci-fi nostalgi. Jeg savlede som et lille barn over de nørdede referencer til en vis film. :)

Den sjoveste scene IMHO var..
oprydningen af menneskelorten. Både Kunis og Wahlberg var geniale i den scene!
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#14 nwinther 11 år siden

MacFarlane. Synes hans tv-serier er crap. Nægter at høre på ham i biografen også. Han er jo decideret usjov. Og så anmelders kommentar om, at "Family Guy" er en (langt) mere grovkornet udgave af The Simpsons. Not. Det er en langt mindre raffineret og en i al væsentlighed umorsom serie, forsøgt skåret over Simpsons' læst. Uden at komme i nærheden af den, rent underholdningsmæssigt.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#15 Nagash 11 år siden

nwinther (14) skrev:
MacFarlane. Synes hans tv-serier er crap. Nægter at høre på ham i biografen også. Han er jo decideret usjov. Og så anmelders kommentar om, at "Family Guy" er en (langt) mere grovkornet udgave af The Simpsons. Not. Det er en langt mindre raffineret og en i al væsentlighed umorsom serie, forsøgt skåret over Simpsons' læst. Uden at komme i nærheden af den, rent underholdningsmæssigt.

Den holdning skal du da have lov at have. Nok mest for dig selv ;)
Gravatar

#16 Blacksanta 11 år siden

#15, High five!
Gravatar

#17 fc-andeby 11 år siden

Hold kæft det er en fed film, har ikke grinet så meget siden Tømmermænd i Vegas:-)
Gravatar

#18 filmzkim 11 år siden

Var absolut skuffet. Først var jeg splittet, men må konstatere, at jeg kedede mig bravt i biografen. Alt for børnevenlig med alt for mange amerikanske referencer, i det hele taget ikke særlig universel humor. Og musikken var absolut horribel og malplaceret. Dog grinede jeg op til flere gange, og Mark Wahlberg spillede en af sine bedste roller, jeg længe har set. 3/6 stjerner herfra.
Gravatar

#19 Zombi 11 år siden

Filmzkim (18) skrev:
kedede mig bravt... grinede jeg op til flere gange, og Mark Wahlberg spillede en af sine bedste roller, jeg længe har set. 3/6 stjerner herfra.


Hmmm something doesn't add up.

Jeg kan forresten også se på mine videnskabelige udregninger at du tager helt fejl. "Ted" er sgu helt i orden.

5/6
Gravatar

#20 filmzkim 11 år siden

Zombi (#19) skrev:
Hmmm something doesn't add up.


Hvilket? At jeg både kan se positive og negative ting ved filmen?

Filmen er efter min mening stærkt overvurderet og formåede ikke at fange mig, mest pga. dets kæmpe mangel på fremdriftskomponenter, til trods for at være en rimelig typisk Hollywood-film.

Filmens allerstørste potentiale, som i øvrigt bliver fuldstændig spildt, er konflikten med den fanatiske fan/fader. Scenen går fra at være medrivende, fuld af suspense og med et forstyrrende element over sig (på den gode måde vel og mærke) til pludselig at være barnagtig. Hvis bare filmen havde haft bollerne til at gå all in med noget "katolsk pædofili", så havde jeg måske været fanget. Det kan godt være, at det lyder underligt, men det er nok fordi, at jeg mangler evnen til forklare det.


Vi var tre drenge i biografen, der alle var enige om, at den ikke var pengene værd.

Skriv ny kommentar: