“The Dead Girl” har bestemt udsøgte kvaliteter ud i indlevende skuespilpræstationer og velproportionerede figurtegninger fanget i realistiske situationer. Særligt Toni Collette og Mary Beth Hurt gør et uforglemmeligt indtryk, selv om filmen som helhed er alt andet end netop det. Indpakningen fejler nemlig i fæl grad, virker for overgjort i sin tematisering over døden og for fastlåst i sit fortællesprog. Rammerne er påklistrerede og formentligt et udtryk for instruktørens manglende mod til at gå egne veje.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 HonoDelLoce 16 år siden

Situationstragikken? What the hell - det kan da umuligt være et rigtigt ord? :D

Men udover det, så en meget god anmeldelse, som jeg dog ikke er helt enig i.. Jeg synes aldrig, at man føler den usikkerhed. Ganske vidst er det meste set før, og der er ikke noget nyskabende over filmen, men det er heller ikke altid nødvendigt :)

4/6..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2 filmz-Renchard 16 år siden

Bli'r nødt til at se denne.

Giovanni Ribisi, er uden tvivl en dygtig skuespiller..
Så ham i 10th & wolf, der på trods af, at filmen hurtigt er glemt, faktisk leverede en go' præstation, sammen med resten af casting...Selv på trods af, at Dennis Hopper havde en næsten betydningsløs rolle...så jeg vil da gi' denne en chance.
Gravatar

#3 Truntemus 16 år siden

Den var mega kedelig!

Skriv ny kommentar: