Jim Jarmusch er blandt de få instruktører, som har haft held med at bevæge sig meget langt væk fra mainstreamkulturen og stadig høste en god portion succes. “The Limits of Control” lever fuldt ud op til instruktørens tidligere værker – om end den er en anelse for lang – og de stemningsmættede billeder kræser for den tålmodige seer. Desværre er det gået knap så godt for dvd-udgivelsen. Transferet har slagtet fotograf Christopher Doyles arbejde, og ekstramateriale er der ikke noget af. Jarmuschs tanker om filmen kunne være interessante, men dem må vi – ligesom filmens pointer – selv fantasere os til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-ab 14 år siden

ingen kan kede, som Jim kan. :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#2 Collateral 14 år siden

Jamen den må jeg se. Er meget stor fan af film som "Mystery Train", "Night on Earth" og "Broken Flowers", som jeg alle syntes er mesterværker. I særdeleshed de to førstnævnte.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3 Lizard 14 år siden

Hmm lyder da som en film jeg skal se... Men desvære har kun set "Broken Flowers" af hans tidligere film. Men den var også god nok.. Bill Murray var jo med :)
Gravatar

#4 aero 14 år siden

Den går i biografen i forbindelse med CPH-PIX d. 17. og 21. april i Dagmar
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#5 bjarke 14 år siden

...jeg er sgu ret vild med denne, ja Jim Jarmusch i det hele taget! Og denne her er både smuk og mystisk...

Nej, der bliver ikke sagt meget i filmen. Billederne taler sit eget sprog. Men når der finder replikudvekslinger sted, er det på det nærmeste gentagelser. De samme dialoger, blot med nye nuancer. Et ekko af hinanden filmen igennem.

En nærmest meditativ og kælen leg med sit publikum, som på trods af en tilbageholden fremdrift, afføder en mystisk spænding og tilfredsstillende tiltrækningskraft - og så er Isaach De Bankolé bare super cool...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 Collateral 14 år siden

#3: Man kan få mange af hans film i Tiger i øjeblikket. Og de koster selvsagt ikke særlig meget.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 filmz-Bruce 14 år siden

Top kritikkerne på Rottentomatoes 22%. Ikke imponerende.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Lizard 14 år siden

#6 Tak!
Gravatar

#9 Collateral 14 år siden

#8: No problem ;)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: