“The Simpsons Movie” er et veloplagt overflødighedshorn af vittige og selvironiske gags og gimmicks fra det groft tegnede univers i Springfield, særligt opretholdt af de gulhudede karakterer fra familien Simpsons. Filmen er således kulminationen på næsten tyve års succes med selvsamme tv-serie. Filmen har i sagens natur ikke samme mulighed for at gå i dybden med hver enkelt karakter, men har alligevel formået at klare formatoverførselen med succes og tilmed skabt en underholdende og sammenhængende historie. Desuden præges udgivelsen af en stærk billedside og ditto lydside, mens ekstramaterialet er godt, om end det skriger på mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 HonoDelLoce 16 år siden

#10

Det kan jeg - og jeg vil da også lige vælge at minde dig om, at det da var en del mere end blot et kvarter ;)

Men ja - ord som "Svend Sort-seer" og "førlig-dørlig-heden" tilføjer da filmen en helt ny dimension :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 moulder666 16 år siden

Well, i og for sig kunne jeg godt lide filmen - enkelte ting er simpelthen geniale (Spider Pig) og jeg kan godt lide de mange referencer der er...meeeen, bestemt ikke nok til at give den 5/6 - et lille 4-tal måske!

I mine øjne er der bare for lidt der er humoristisk i forhold til en historie der i og for sig ikke er speciel ( Marge gør det forbi med Homer...wow..:P ) men til gengæld er rigtigt, rigtigt lang! Så er der også den sekvens med "The tit woman" som i mine øjne bare var ekstremt kedelig, og det samme med hele afslutningen (minus rulleteksterne - de holdt!)


Så alt i alt: En del gode sekvenser i en alt for langtrukken historie (krydret med mange gode små indslag) giver et lille 4-tal fra mig!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#13 Petrescu 16 år siden

Fantastisk film!
Jeg er enig i anmeldelsen og skal snarest muligt have mine 5 kødfarvede fingre i dvd'en.
5/6 herfra og jeg kan ikke huske at jeg har grint så meget i en biografsal.
Gravatar

#14 filmz-kikuchiyo 16 år siden

South Park er åh så meget bedre end the simpsons!
Gravatar

#15 Petrescu 16 år siden

#14
Smag og behag, men der er måder at argumentere på hvorfor man synes om det ene frem for det andet.

Jeg kan langt bedre lide Simpsons da de ikke på samme måde som South Park tager fat i aktuelle amerikanske situationer og de har en langt mere eksplicit måde at gøre grin med amerikanske kendisser på.
- jeg foretrækker den mere selvironiske humor som Simpsons gør brug af.
Gravatar

#16 filmz-kikuchiyo 16 år siden

South Park leverer skarpere satire, langt mere grænsesøgende humor og mere absurde situationer.

Og jeg vil nok sige at de er rimelig eksplicitte når de 15 gange får figurer til at sige "Tom Cruise won't come out of the closet!" ...

Men ja, smag og behag.
Gravatar

#17 Petrescu 16 år siden

#16 Præcist min pointe: South Park ér mere eksplicitte i deres humor omkring kendisser.

For mig er det skarpeste satire når man ikke provokere, som jeg mener South Park hovedsagligt gør, men når man gør det mere subtielt og derved ikke får folks parader op som det oftest sker ved provokationer.
Gravatar

#18 filmz-Phelodivia 16 år siden

Den fik fuld stjerner af mig. Jeg elsker bare den film. Rigtig fed humor :9
Gravatar

#19 filmz-sonny e 16 år siden

kanon film. mine forventninger var tårnhøje inden jeg skulle ind og se den i biffen og de blev indfriet. så den lige igen igår og den er stadig ligeså suveræn jeg vil have mere....
6/6
Gravatar

#20 Musse93 16 år siden

Det var en ok film, jeg blev underholdt men ikke nok :( jeg er ellers en stor simpsons fan, men det her skuffede mig lidt.
Jeg havde regnet med at jeg skulle give den et 6-tal før jeg så den. :( :(

4/6
Why So Serious?

Skriv ny kommentar: