“The Simpsons Movie” er et veloplagt overflødighedshorn af vittige og selvironiske gags og gimmicks fra det groft tegnede univers i Springfield, særligt opretholdt af de gulhudede karakterer fra familien Simpsons. Filmen er således kulminationen på næsten tyve års succes med selvsamme tv-serie. Filmen har i sagens natur ikke samme mulighed for at gå i dybden med hver enkelt karakter, men har alligevel formået at klare formatoverførselen med succes og tilmed skabt en underholdende og sammenhængende historie. Desuden præges udgivelsen af en stærk billedside og ditto lydside, mens ekstramaterialet er godt, om end det skriger på mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-fruit Kid 16 år siden

sjov, men lever ikk op til simpsons i tv-serien
Gravatar

#22 filmz-bullettooth 16 år siden

Jeg ved ikke om det her er en af de slags film hvor ens forventninger, afgøre ens bedømmelse i den sidste ende.....men jeg havde ikke høje forventninger, og var underholdt hele vejen igennem. 5/6 herfra og skal helt sikkert se den igen.
--------- for rent ---------
Gravatar

#23 filmz-Liou 16 år siden

Uffe dog... hvorfor i al verden så du den dog i det hele taget også med dansk tale? det er da en hellig brøler he he

Jeg synes faktisk filmen var rigtig vellykket og jeg blev positiv overasket. De sidste par sæsoner af The Simpsons har været meget lunkne og nogen har enda været så dårlige at man kan undre sig over hvor den gamle kreativitet hos forfatterne er blevet af men med denne film beviser Matt Groening og Co. at The Simpsons ikke er død endu. Dog er filmen stadigvæk slet ikke af ligeså høj kvalitet som de tidligere sæsoner. Efter min mening var The Simpsons bedst fra sæson 5 til Sæson 12 og så begyndte de langsomt men sikkert at dale i kvalitet... Sæson 17 og 18 var direkte ynkelige... forhåbentligvis holder kvaliteten fra filmen også i sæson 19 så The Simpsons kan komme tilbage på rette spor men hvis ikke synes jeg det er på tide at trække stikket ud af denne tidsløse klassiker

Skriv ny kommentar: