“The Simpsons Movie” er et veloplagt overflødighedshorn af vittige og selvironiske gags og gimmicks fra det groft tegnede univers i Springfield, særligt opretholdt af de gulhudede karakterer fra familien Simpsons. Filmen er således kulminationen på næsten tyve års succes med selvsamme tv-serie. Filmen har i sagens natur ikke samme mulighed for at gå i dybden med hver enkelt karakter, men har alligevel formået at klare formatoverførselen med succes og tilmed skabt en underholdende og sammenhængende historie. Desuden præges udgivelsen af en stærk billedside og ditto lydside, mens ekstramaterialet er godt, om end det skriger på mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Noccio 16 år siden

Beeer... raaaaaaaaaawrr... :)
Gravatar

#2 Syndrome 16 år siden

Købte blu-ray versionen for et par dage siden.. og jeg må sige, at de gule farver absolut gør sig godt i HD :D
danielbloch.dk
Gravatar

#3 squee 16 år siden

Jeg må virkelig have set den film, med det forkerte publikum, fordi i min lille bog, har den ikke fået mere end 2 sølle stjerner.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#4 fatcat 16 år siden

Ja - jeg var også en smule skuffet. Jeg trak kun på smilebåndet med spredte mellemrum...

Jeg vil dog lige svinge den op på 3/6.

"Spider-pig" vil dog fremover være en del af mit ordforråd - og alene det er den ekstra stjerne værd ;)
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#5 elwood 16 år siden

#4 Jeg må sige jeg morede mig ret meget især da Tom Hank's lige trådte frem på tv, og senere da filmen var slut.

"This is Tom Hanks saying if you see me in person, please, leave me be." 8-)

Men der var en ting der manglede, Gil min gode ven, man så ham lige ganske kort er ret overbevist om, men han har ingen replik, klart en af mine farvoritter, af de mere små roller.

Gil "is Fred there, oh I thought you say that.. No I don't Wanna talk with him"

Fred comes on the Phone

Gil " oh hi Fred"

Hvis jeg husker den korrekt, meget sjov lille scene fra Serien af, men igen med sådan et stort cast så må nogen jo skæres væk.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 dolphinfriendly 16 år siden

Spider-pig er efter Pinky den absolut sjoveste Homer fetish, som jeg har oplevet og i det hele taget overraskede filmen mig positivt. Den holder stilen hele vejen igennem og der er masser af sjove episoder til at holde underholdningen i halvanden time.

4/6 herfra.

Gravatar

#7 filmz-xlarti 16 år siden

Jeg blev så skuffet over den film her. Alle de bedste jokes var fyret af i traileren, resten føltes bare som et langt Simpsons (omend kønnere end sædvanligt) afsnit. Gaab.
Gravatar

#8 filmkorn.dk 16 år siden

Kunne ikke være mere uenig med anmelderen. Jeg var fælt skuffet over Simpsons - The Movie. Den glemte stort set alle sine sjove bifigurer, historien var ualmindelig kedelig, og den raffinerede og sofistikerede humor, som især skød med skarpt på USA, var fuldstændig fraværende. Der findes Simpsons afsnit der selv efter 20. gensyn stadig er sjovere end det her makværk. Falden på halen humor kan ikke holde en hel film oppe, især ikke når det er af den absolut forudsigelige og kedelige en af slagsen.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#9 HonoDelLoce 16 år siden

Tjaa, jeg er så meget enig i anmeldelsen..

I forhold til, hvad man på forhånd ville kunne forvente af dét, der i teorien blot er et meget langt afsnit af serien, så var jeg mere end rigeligt tilfreds..

Jeg har genset filmen utallige gange efterhånden, og jeg har hver gang været flad af grin flere gange i løbet af filmen.. Faktisk er mit eneste negative indspark mod denne film, at der er blevet udeladt små guldklumper af scener, som heldigvis er tilgængelige på dvd og bluray :)

Selvsagt er jeg en jævnt stor Simpsons-fan, og jeg vil gerne give ret i, at et par minutters screentime til Gil havde været fantastisk.. Oven i hatten er det virkelig synd, at Phil Hartman døde i '98, da en åbningsscene med Troy McClure havde været HEEELT perfekt.. "Hey, I'm Troy McClure. You might remember me from various self-educational films such as "Dancing With Wolves - What Not To Do" and "Look, I'm A Uni-Braw Now""

En solid 5/6 herfra.. :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 Syndrome 16 år siden

Og så bliver jeg nok nødt til at nævne det danske lydspor, som egentligt bare blev smidt på, for at høre hvor dumt det lød.. Men af en eller anden grund, blev der afspillet godt 15 min.. og det giver en helt ny vinkel.. ikke nødvendigvis positivt.. men der er altså ét eller andet underholdende, ved at se sin yndlings-familie snakke dansk :D

Måske honodelloce kan nikke genkendende til det, da han jo sådan set også var til stede :P
danielbloch.dk

Skriv ny kommentar: