Filmen er kort og velstruktureret, og gysene er doseret i tilpas mængder. Frem for alt er det dog den klaustrofobiske stemning, der for alvor gør “Them” til et spændende bekendtskab. En stemning af fysisk tilstedeværelse igennem det levende og håndholdte kamera men samtidig et studie i angst og frygt. En gennemført psykologisk analyse af personerne, ikke nødvendigvis fra en subjektiv position, men fra et kamera, som iagttager personerne udefra og på nært hold, men aldrig er inde i hovedet på dem.

“Them” er et stort friskt pust til gysergenren. Den formår virkelig at opbygge en troværdig stemning og er fremragende iscenesat med en række beviste og gennemførte stiltræk. De to instruktører er straks blevet hyret til at genskabe “The Eye” i USA på grund af succesen med “Them”. Lad os håbe, de kan overføre denne originalitet, for så venter der flere gode gys i biografens tillokkende mørke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-jonasgr 16 år siden

#20 Enig. Angående Imdb så skal man ofte tage karaktererne derinde med et gran salt. Jeg plejer for det meste blot at bruge det som en indikation på hvor god filmen er (især hvis det er en forholdsvis ukendt film). 8 og derover er ofte en indikation på at filmen har nogle kvaliteter. 6 eller derunder så er filmen ofte ikke værd at tjekke ud.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#22 filmz-mader 16 år siden

#21

ja, men er det ikke svært at bruge den som pejlemærke for komedier..
You talking to me!!!
Gravatar

#23 Zabriskie 16 år siden

I information blev filmen anklaget for at være fremmedfjendsk.
Le temps détruit tout
Gravatar

#24 filmz-Bruce 16 år siden

#23 Information ville ikke kende fremmedfjendsk, om det så klædte sig nøgen og dansede på bordet foran én og sang "fremmedfjendsk er her igen"!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 Guts 16 år siden

#24

LOL!!!! Og lad mig tilføje et ROFL MAO!!!



Anyways...så synes jeg sgu det var en ret skræmmende film! 5/6 herfra. Rimelig vildt hvis den er baseret på virkelige hændelser. Fed film!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#26 PredatorX 16 år siden

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab...

Kedelig film. 1/6

Dog fedt filmet, og har nogle ganske fede elementer. Men stadig... Crap.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: