Filmen er kort og velstruktureret, og gysene er doseret i tilpas mængder. Frem for alt er det dog den klaustrofobiske stemning, der for alvor gør “Them” til et spændende bekendtskab. En stemning af fysisk tilstedeværelse igennem det levende og håndholdte kamera men samtidig et studie i angst og frygt. En gennemført psykologisk analyse af personerne, ikke nødvendigvis fra en subjektiv position, men fra et kamera, som iagttager personerne udefra og på nært hold, men aldrig er inde i hovedet på dem.

“Them” er et stort friskt pust til gysergenren. Den formår virkelig at opbygge en troværdig stemning og er fremragende iscenesat med en række beviste og gennemførte stiltræk. De to instruktører er straks blevet hyret til at genskabe “The Eye” i USA på grund af succesen med “Them”. Lad os håbe, de kan overføre denne originalitet, for så venter der flere gode gys i biografens tillokkende mørke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Xerxeskosaurus 16 år siden

Hvis den får 5 stjerner på filmz, så må den være virkelig god!
Gravatar

#2 HonoDelLoce 16 år siden

#1

Det der vel en smagssag?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 Xerxeskosaurus 16 år siden

#2 - Nå ja
Gravatar

#4 dolphinfriendly 16 år siden

Den lyder bestemt interessant - helt sikkert noget jeg skal tjekke ud.

Gravatar

#5 Skobbolop 16 år siden

hmmm.. kun 6,5 på imdb... nå ja... gysere plejer ofte at have det svært på den side..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#6 wiseguy 16 år siden

Okay! kender ikke noget som helst til filmen, men efter den anmeldelse skal den da bestemt tjekkes ud.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#7 dyg 16 år siden

Jeg nåede lige at tænke: "Hvem fa'en har da lavet en film om Them, den by har sgu da intet, der er værd at lave en film om".. Er vidst ikke helt vågen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 fatcat 16 år siden

Lyder som en film der skal tjekkes ud - dejligt med noget originalt og ikke en genindspilning - men sjovt nok så gik der jo ikke længe før instruktørene er blevet fedtet ind i remakes - Hollywood i en nøddeskal...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#9 filmz-Kragmose 16 år siden

Uh, nu er jeg splittet. Den første anmeldelse jeg læste er ret uenig med denne.
Gravatar

#10 rendesten 16 år siden

MEGET bedre anmeldelse end Politikens 1/6 hjertende anmeldese, som ovenikøbet spoiler hele plottet uden hæmninger. FY søren vinterberg. Jeg er enig i jeres bedømmelse (så filmen under natfilmfestivalen) og synes også filmen er original i forhold til alle de andre standard gysere der findes mange af for tiden.

Skriv ny kommentar: