Men der er i sidste ende flere plusser end minusser, og skuespillerne er de største af slagsen. Chris Hemsworth har ikke blot titelrollen, men også karisma så det basker. Han uddeler tæsk med manér, men den 27-årige australier er lige så ferm til at håndtere de dramatiske og komiske momenter. Det er bare en skam, at filmen ikke giver Hemsworth tid nok til at gøre Thors forvandling fra hovmodig egoist til heroisk helt overbevisende nok.

Actionsekvenserne leverer også varen – især et tidligt opgør mellem aserne og frostjætterne på en gold og kold slagmark, som virkelig tager pusten fra én i 3D. Hammergod underholdning. Men endnu mere lamslående er Tom Hiddleston i rollen som Thors sleske halvbror Loke – fortællingens mest spændende karakter. Man ser dette engelske stjerneskud revse en garvet legende som Anthony Hopkins, og kvalitetsskellet i præstationerne er ikke-eksisterende. I fællesskab slår Hiddleston, Hemsworth og Hopkins gnister på niveau med de computerskabte tordenbrag, og det er i sidste ende dét, som gør en 3-stjernet metervare til et 4-stjernet startskud på årets blockbuster-sæson.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Thor”-interview med Chris Hemsworth og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 elwood 13 år siden

Thor/Captain Kirks far slår sig løs.

[url=

[url= her udtaler han sig.[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#52 Nicki52 12 år siden

MOVIE1000 (10) skrev:
af Marvel helten Thor der også er meget tro mod Marvel universet

Kun i Asgård, for den stemmer ikke ifølge tegneserierne. Tegneserien glemmer han alt om at være gud, og er så læge Donald Black. Så forelsker han sig i sygeplejersken Jane Foster. Og de har heller ikke med hvor han kommer ind i SHILD som skuffer mig meget. De havde lavet en hel del om for at den skulle blive til en film, så den er så ret ligegyldig for mig. Hawkeye var fed nok, men kan ikke foredrage den.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#53 Slettet Bruger [1399371264] 12 år siden

#52 -

Alle helte i Marvel og DC har fået genfortalt deres historie et utal af gange, så hvad du skriver, passer ikke helt.

Givet, den stemmer ikke 100% med tegneserierne, men det er der ingen af filmene der gør, den henter dog inspiration fra både Ultimate-universet og de "almindelige" tegneserier, så jo, den er bestemt tro mod tegneserierne.

Tro mod tegneserierne betyder jo ikke, at det er en 100% kopi af tegneserierne.
Gravatar

#54 MOVIE1000 12 år siden

#52 Nu skrev jeg Marvel univeset og ikke hans fra tegnerserierne liv.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#55 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Så fik jeg set den (Netflix) og her er mine karakterer til de Avengers-film, jeg har set:

Thor 1:6
Avengers 1:6
Cpt. America 3:6
Ironman 3:6
Ironman II 2½:6
Ironman 3 1:6
The Incredible Hulk 2:6

Hold kæft hvor var Thor elendig! Det er helt vildt, at det kan lade sig gøre at lave sådan noget lort! Jeg troede, at Avengers var årtusindets ringeste stor-budget film, men hér er en seriøs bobler til titlen.

All over er det jo trist produktion, disse Avengers-film. Er man fyldt 10 år, kan man ikke blive underholdt fornuftigt, når ikke lige Robert D. går den gakkede line ud.

"Du kan bare ikke lide superheltefilm".

Svar:

Spiderman 5:6
Spiderman II 5½:6
Spiderman III 4:6
X-Men 4:6
X-Men II 5½:6
The Amazing Spider-Man 4:6
The Dark Knight 6:6
Man of Steel 4:6
Doctor Last Warning
Gravatar

#56 Høegh 10 år siden

DocDoom (55) skrev:
Spiderman III 4:6
Det der må ske må ske, måske

Skriv ny kommentar: